Otázka autorství a originality: meme

5. února 2012 v 19:24 | Abyss |  K zamyšlení... | Je na tom něco mezi nebem a zemí

Po nějaké té době jsem se chtěla opět vrhnout na rozpracované články do "Série pro začínající recenzenty", nakonec jsem si ovšem uvědomila, že chci dnes psát úplně o něčem jiném. A to zamyslet se nad meme - křížem krážem prolézt jejich autorství a originalitu. Dost možná na sebe naházet i nějaké ty negativní ohlasy, protože mnohdy budu hodně konkretizovat, ale bez toho by to jednoduše nešlo. (Alespoň ale vznikl jeden nádherný banner, do kterého jsem se ihned zamilovala - sláva mé grafič-dámě.)

ABY BYLI I TI MIMO HLAVNÍ DĚNÍ V OBRAZE
Jak začít, nejdříve asi tím, co se to ukrývá pod slovíčkem meme, jednoduše bychom mohli říct, že se jedná o nějakou rubriku, do které se přihlašují bloggeři a pravidelně (každý týden, měsíc...) zveřejňují článek v souladu s pravidly meme.


PROČ TO A PROČ ONO
Možná jste si všimli, že právě zde, naprosto upadlo zveřejňování článků s meme. Stalo se tak úmyslně. Rozhodla jsem se totiž vymanit ze sériových meme, obvykle mi nevyhovuje přesně daný čas (den) zveřejnění (ať již díky často nefunkčnímu internetu na intru a nebo jiným povinnostem) a poslední měsíce mě také trochu irituje tolik článků, začínající na stejná dvě-tři slova.
Postupem času si totiž člověk začne uvědomovat, že jde pouze s davem. Knižních blogů je hodně (a čím dál více) a pokud chce autor k sobě nalákat nové čtenáře (a hlavně neztratit ty staré), měl by mít alespoň jednu věc, která se u ostatních nenajde (je to ještě vůbec možné? :)). Nebo by alespoň na svůj blog neměl uveřejňovat jen meme, ke kterým ani nenapíše nic svého - šup obálka, šup anotace - bumtaratá zveřejnit a hurá! Pro něco takového se čtenář ani nemusí namáhat otevírat něčí blog, stačí nakouknout do jakékoliv databáze, kde se mu bude díky žánrovým tagům a velké spoustě titulů lépe hledat.
A když pak v určitý den koukáte na seznam nových článku všechny se stejným názvem - jaký si z nich vyberete? Nejspíše kliknete na známější blogy a začínající bloggeři to tím pádem mají těžší - právě oni by měli přijít s něčím novým, aby se mohli zapsat do paměti ostatních. Taková je dnešní pravda.

SPOJME SE! VE JMÉNU SPOLEČNÝCH PROJEKTŮ (SNAD I PŘÁTELSTVÍ)
Meme a projekty jsou dobré v jediné věci a to té, že spojují bloggery a utužuje se tak komunita. A například ta bloggerská knižní je uskupena poměrně dobře - víme o sobě že existujeme (:P). Jen je možná problém v tom, že to tak vidí spíše bloggeři než čtenáři. K této myšlence jsem došla za pomocí odpovědí ve formulářích (jeden celý formulář je součástí seriálu pro začínajícího recenzenta a pak tu byla otázka, kterou jsem vložila do soutěžního formuláře a snažila se tak z celkem velkého počtu lidí dostat jejich názory) velká část se zmiňovala o tom, že by rádi viděli nějaký společný projekt bloggerů a nebo by alespoň rádi získali přehled o knižních stránkách.
- Něco takového není úplně jednoduché, k tomu prvnímu je možné přiřadit aktuální "Měsíční čítárnu" a na to druhé se sama chystám již dlouho, zmiňovala jsem se o takové možnosti i na FB, tak snad k tomu dojde již brzy. Nechci ale vytvořit jen holý seznam blogů, takže to bude na ještě o něco delší běh.

CO SE OBJEVOVALO V ODPOVĚDÍCH...
Dobře, dejme si na chvilku malou vsuvku, vložme sem nikoliv mé názory, ale názory těch, kteří vyplňovali formuláře - na všechny zde prostor není a tak se podívejme alespoň na ty nejčastěji se opakující...
  • knižní bloggeři čtou většinou to samé (pozn. to se jednoduše odvíjí od vzrůstající obliby YA)
  • když se již objeví nějaké informace zaplaví hned všechny blogy, přitom je zbytečné zveřejňovat článek pouze s trailerem či jednou jedinou novou fotkou (pozn. k tomu se podle mého skvěle hodí FB)
  • chtělo by to ukázat světu i některé starší tituly - fantasy, klasika...
  • někteří bloggeři jen chválí a chválí... hraje zde svou roli přetvářka nebo bloggeři nemají vkus
  • přespříliš meme, která mají význam jen pro autora článku, bezhlavé kopírování obrázků a anotací (pozn. nejvíce opakovaný bod)
  • ubrat na prozrazování děje v recenzích, přidat vlastních dojmů (porn. druhý nejčastěji se opakující bod)
  • delší recenze / mini recenze (pozn. někteří jsou alespoň za recenzi na A4 a jiní by zase uvítali, kdyby zvlášť - jako shrnutí měsíce v jednom článku - bylo několik mini recenzí, pouze v bodech)
  • snažit se více oslovovat čtenáře a zapojovat je do dění
  • více soutěží o knihy (pozn. njn komu by se to nelíbilo že :D)
Zajímavým faktem je i dovolávání se po něčem novém, přitom dotazující většinou sami neví, co by to mělo být, jsou jednoduše rádi překvapování :))

TAKŽE PĚKNĚ POKRAČUJEME - MEME
Ale nyní zase zpět k tématu. Pravdou zůstává, že na většině meme toho není moc originálního. Meme k nám přišla přes velkou louži, kde je vlastně schéma blogu - anotace, obrázky, recenze - celkem dost časté. Možná ani není takový problém v tom, že jsou meme neoriginální, jako spíše fakt, že někdo vzal něco, co ani není možné považovat za jeho vlastní nápad, jen to naškatulkoval a dal tomu název.

Namátkou například:
  • uporňování na nové tituly (jednoduše klasika, každý může upozorňovat na zajímavé tituly a i já v tom budu pokračovat, jen lehce jinak)
  • probírání obálky (pochválíme, zdrbneme, to děláme přeci i jen tak mezi řečí)
  • tři-pět-deset důvodů proč číst či nečíst určitou knihu (dříve se to objevovalo i na webzinech)
  • představování knížek, které jsme v daném měsíci obdrželi (protože vidět knihy v "3D" je vždycky lepší, než jen koukat na ploché obálky v e-shopech)
  • obálky křížem krážem po světě (věc dle mého opravdu hodně zajímavá)
  • zveřejňování knížek, které si chcete přečíst - koupit (sama jsem to dříve řešila jednoduchým seznamem)
  • a mnoho dalšího...

Všechny tyto věci by přeci člověk mohl dělat i bez toho, aby se musel řídit nějakými pravidly, či dodržoval nějakou strukturu, jako třeba název článku. (Tímto nebojuji proti autorům, chci spíše zdůraznit, že ti kdo se chtějí do něčeho takové pustit, nemají důvod cítit se vini z kopírování.) Nejsou to kdo-ví-jaké novoty a úžasné nápady. Člověk, který se rozhodl udělat z nich meme měl pouze to štěstí, že zde byl například dřív. Mnohdy člověk prostě jen neměl potřebu takové věci dělat, ale tím, že někdo z takovéto běžné věci udělal něco většího - tedy, že ji zaštítil pod meme - se nakonec také ten druhý a třetí přidává. Většina meme si jednoduše hraje na něco většího.
To je kouzlo davu, napadlo by Vás snad jít po ulici a po někom začít házet rajčata? Asi ne. Pokud se ale sejde celá ulice, je to již o něčem jiném.

JE TO MŮJ NÁPAD A BASTA!
Bohužel někteří autoři-neautoři následně zachází opravdu daleko, pokud využijete "jejich nápadu" ve svých článcích, jste vini z kopírování. Dle mého je to úsměvné (až směšné). Je také pravda, že jsou meme a meme.
Již je to nějaká doba, co jsem narazila na článek, kde autorka vymyslela meme, ve kterém by jste vybrali dvě postavy, každou z jiné knihy a pak popřemýšleli, jak by jejich setkání mohlo probíhat. V té chvíli jsem si okamžitě vybavila Stefana (z Upířích deníků) a Edwarda (ze Stmívání), jak sedí nad čajem a oba si naříkají, jakou mají chuť vysát své přítelkyně, že by raději byli staří a vrásčití a k tomu diskutují nad novou a lepší pomádou na super pevné číro, aby ho ani souboj s jiným upírem nerozházel. A nakonec Stefan odejde s brekem, protože zjistí, že se Edward na Slunci třpytí, zatím co on má smůlu. Když jsem se později chtěla přidat, již se mi nepodařilo článek najít, protože zapadl pod náporem jiných meme, nespotřebovávající moc energie.
Oproti tomu jiné nápady byly buď přebrány ze zahraničí a nebo se jedná o věc, kterou jste již dříve nacházeli i na knižních webzinech. Pak mi řekněte, kde se rodí ta představa domnělých autorů, že mají právo druhým říkat, co dělat a nedělat.

ZLÝ... MOC ZLÝ BLOGGER A MOC HODNÝ AUTOR
To, že se někdo přidá k meme jako je například Měsíční chvástačka, "Úterní hlášky", "Středeční očekávání" a tak dále, by mělo být spíše o tom, že chce k něčemu takovému patřit a ne, že by se musel bát, že bude poté napadán za krádež. Zrovna nedávno jsem narazila na nový knižní blog, kde autorka zveřejnila knihy, které si koupila a článek končil slovy ve smyslu "doufám, že nevadí, že fotím své knihy, ale nepřipojím se k MCH".
Proč se vůbec na něco takového ptát, ze slušnosti? Možná, ale bohužel je to tak, že zde právě vzniká něco, jako autorská vazba u věci, kde autorství neexistuje. Stejné je to s hláškami, patent na meme s knižními hláškami? Kdo to kdy viděl :D To by jste spíš už měli napsat spisovateli, jestli to dovolí xD

Toto připojování se k meme, by mělo stát na dobrovolnosti. Přesto se právě u některých bloggerů pak zdá, že pokud chtějí dělat něco podobného, co již existuje, spatřují povinnost se k již déle existující věci přidat. Přitom je dost možná lepší si přečíst deset podobných článků, než deset stejných. "Autoři meme" Vám pak nejčastěji do tváře neřeknou, "to je můj nápad - kradeš", ale raději to probírají se všemi ostatními, jen ne s "potížistou". A nebo si naopak, pěkně v klídku, na daného chudáka došlápnou a ten se pak nestačí divit. Všechno je to strašně tajné, takže se to samozřejmě stejně nakonec dostane i k ostatním. A tak to začalo v knižním bloggovém světa občas i pěkně zahnívat. O to smutnější je, že to přichází od lidí, které člověk považoval za mírumilovné, až to vypadalo, že ani sprostá slova nikdy neslyšeli - jenže to všechno byla jen dobře hraná bloggová postava pro čtenáře.
A to se například už netýká jen meme, ale i něčeho tak všedního, jako je rozhovor. To už pak zůstává rozum stát. Nedávno mě i dojalo, když někdo pod články s videi o knihách u jedné holčiny, psal, kdo s tím začal první atd atd :D Vědět já dříve, že si mám za každé prvenství tak bojovat, tak vyzvu Ettel z Knižního útočiště na souboj mečů. Jednoduše chápete tu logiku? Já ne. A už toho začíná být vážně moc. Najděme toho prvního, kdo s tím vším začal, prohlašme ho za svatého a uctívejme ho tím, že se každý den budeme modlit směrem k jeho domu.

A KONEČNĚ JIŽ TAKÉ SLOVO ZÁVĚREM
Ono není vždycky špatné, nechat se inspirovat zahraničím, ale občas to už takříkajíc přeteče. Třeba i u nás už je možné spatřit postupné odpadávání meme, která nemají, již za chvíli po vzniku, žádný účel. Meme by měla spíše spojovat, než řídit a poslední dobou občas zapadají do stereotypu. V Americe možná vždy získávají obří tržby remaky starých filmů s krásnými mladými herci, ale u nás si stále více ceníme spíše té originálnější stránky, byť to již dávno není originalita v pravém smyslu.
Každý si ale nejspíše projde meme, přeci jen je to aktuální hit, nikoho ale nemůže bavit, být jen jedním z mnoha - nebo alespoň ne věčně. Já pevně věřím, že zlaté časy knižních bloggerů nás teprve čekají.

Pokud jsi dočetl/a až sem, tak ti gratuluji, dost možná jsi totiž jediný :D
 

18 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Storycollector Storycollector | 5. února 2012 v 19:45 | Reagovat

We are the champions! Jo, dočetla jsem celý článek a tleskám! Vystihlas to hodně bodů. V otaku komunitě je taky hromada meme, které absolutně nic nikomu nedají, ale šíří se jak mor. Viz. taková nyan cat nebo pedobear. Už si někdy viděla, aby někomu rozšířil obzor pedofilní kreslený medvěd?! ;-) Jsou to prostě blbůstky na pobavení a ukrácení dlouhé chvíle a utužují komunitu, jak ty říkáš, protože pak to zná úplně každý, ale copyright patří jen osobě, co to použila jako první, ale to se těžko určuje. Ale je rozdíl mezi trollface a opsáním věty z knihy, tam ten copyright patří autorovi něčeho úplně jiného. :-D Jejda, napsala jsem zeď jak z Berlína, no končím a loučím se památnými slovy. Servít je vůl! :D

2 Ebolin Ebolin | Web | 5. února 2012 v 19:51 | Reagovat

Musím s tebou souhlasit :-)
Měli bychom s touhle situací něco dělat ;-)
Můžu tě ale ujistit, že jsi jediný, pořádný knižní blog co znám, také podle mě nejlepší. Nejen kvůli těm recenzím a tudíž i typům pro mě, ale také díky projektům a nápadům celkově :-) 8-)
Držím palce, ať to všechno klapne ;-)

3 VeEee VeEee | Web | 5. února 2012 v 20:04 | Reagovat

Jo Abyss, ty máš vždycky pravdu :D hlavně s tím autorstvím :D sem netušila, že má někdo patent na rozhovory :DDD
Dneska je u meme fakt těžký hledat toho prvotního autora, co by si měl zakládat na právech, ale dneska už to někteří blogeři fakt hodně přehání, co jsem tak vyposlechla, tak je to až tyranie, to jejich "autorství" :D
Ale neuděláš nic :D já už přemýšlím o tom, že zredukuju ta dvě meme, co mám na blogu, ale docela se mi teď zalíblo meme "slečna božská" to mi přijde fakt originální (whenyoucanliveforever.blog.cz/rubrika/slecna-bozska) toho se asi zúčastním když budu mít čas :D přijde mi to aj vtipné :D. Sama jsem měla takové trapné meme :D za které jsem se tak styděla, až jsem ho zrušila :D.

4 KristianaAlex KristianaAlex | Web | 5. února 2012 v 20:04 | Reagovat

Tedy, musím říct, že jsi se do toho opravdu opřela, ale máš pravdu. Jedno meme vedle druhého, stále stejné knihy a nic nového. Přiznávám, sama jsem měla touhu tak nějak zapadnout do blogerské komunity a nějaká ta meme se u mě objevila, ale najednou jsem zjistila, že bych omílala stále stejné knihy pořád dokola a tak jsem je jednoduše zredukovala na tři, která se mi líbí. Naštěstí se do mě zatím nikdo nepustil za "porušování autorských práv". ;-)
Tak držím palce, aby tě za vyjádření vlastního názoru nechtěl někdo "ukamenovat"

5 Bastera Bastera | Web | 5. února 2012 v 20:06 | Reagovat

To jsou už obě části jak jsi říkala? Přijde mi totiž, že je škoda, že jsi trošku ztratila pointu, protože jsi toho chtěla říct mnoho a já tak nevím, co přesně jsi chtěla vyjádřit jako jaký cíl článku, ale jinak je to hezky napsané :) Souhlasím s tím že nechápu hádky o prvenství, dobře když jde o něco, co je opravdu unikátní a nikdo to nedělal a přijde někdo s tím samým pod jiným názvem, tak budiž, ale jestli se to jmenuje Dvě věty, Teaser tuesday nebo jak a prostě máš napsat dvě věty z knižní, tak na tom není opravdu nic k řešení :D A souhlasím také s tím, že je takových "zbytečných meme" opravdu hodně a ani mě to nebaví číst :)

6 BellaQa BellaQa | E-mail | Web | 5. února 2012 v 20:08 | Reagovat

Hezky napsaný článek. Musím říct, že mě až udivuje kam se slovo "AUTORSTVÍ" dostalo, můžeme si představit boj mezi ACTA a Anonymous ... jde tam o velký boj, který se týká autorství a kopírování všude na internetu a můžu jen říct, že jestli se chválí zákon o autorských právech, díky kterému už nebudeme moct zveřejňovat na internetu práci někoho jiného můžeme se rozloučit ne jen s knižními blogy, protože už bez svolení autora nezveřejníme ani přebal knihy =(

7 BellaQa BellaQa | E-mail | Web | 5. února 2012 v 20:08 | Reagovat

Odbočila jsem od tvého tématu =) tak se omlouvám jen mě to tak napadlo =)

8 alipeli alipeli | E-mail | 5. února 2012 v 20:16 | Reagovat

:) Taky jsem to dočetla a taky musím s tebou souhlasit. Tvůj blog patří moje nejoblíbenější, jak kvůli recenzím a našeho stejného vkusu, tak protože ty tu nemáš tolik meme a za to jsem ráda...některé na blozích jsou fajn, ale nějaké jsou opravdu nepochopitelné...a hlavně to, že nějaké meme někdo vymyslel, stejně jsou většina z nich jenom přejmenované americké verze, takže se kradou nápady především jim a když už někdo něco vymyslí a někoho to napadne taky, ale nezná ten druhý blog, tak to není krádež a ty lidi se snad spolu můžou domluvit nebo to udělat jako společný meme...je to prostě tady v ČR divný, určitě je tady na čem pracovat a v čem se zdokonalovat.
A jestli tenhle můj výlev někdo dočetl, tak klobouk dolu :)

9 Nikki Finn Nikki Finn | E-mail | Web | 5. února 2012 v 20:20 | Reagovat

Amen!!!
Mě opravdu uchvacuje hrát si ve světě "meme" na autorství. Kdyby vydavatelé a autoři chtěli, všem nám zavaří, ani by jsme "bé" neřekli. Poslední dobou mi přijde, že je sice více blogů o knihách (chvála Bohu), ale někteří si prostě neumí užívat hry na vlastním písečku a s chutí šlapou do cizích. A ptám se "kde to jsme", "kdo komu dal právo"... to, co všichni děláme se svými blogy, děláme ve volném čase, kdy se vracíme ze škol a práce. Tolik lidí má ještě sílu do druhých rýpat apod. Do mě se ještě tedy nikdy nikdo neobul, ale neustále kroutím hlavou nad tím, co všechno si musí vyslechnout a vytrpět (ano, vytrpět) ti ostatní.

Díky za článek!! :-P

10 Freckles Freckles | Web | 5. února 2012 v 20:25 | Reagovat

Svatá pravda. Mě meme většinou přijdou zbytečná. Opravdu nemám potřebu číst první větu, nebo namátkou vytaženou větu apod... Jediné, co se mi líbí, je Měsíční chvástačka (co si budeme povídat, na knihy se kouká hezky) a již v komentářích zmiňovaná Slečna božská (tam se zase vždycky pobavím).
Já prostě nemám tu trpělivost zveřejňovat ve stanovený čas stanovený článek. Teď v poslední době občas zveřejňuju článek s obálkami ze světa, ale žádný styl "meme", prostě když objevím knihu/sérii, která má spoustu zahraničních vydání, a mám zrovna čas, tak to dám do článku... :-)

P.S.: Edward se Stefanem mě dost pobavili :-D

11 Triss Triss | Web | 5. února 2012 v 20:26 | Reagovat

Z väčšej časti tvojho článku máš pravdu. Meme je priveľa, častokrát sú nezmyselné a obmedzujú sa na obálku anotáciu a v lepšom prípade 4 riadky vlastného názoru. Meme poskytujú mnohým začínajúcim ale bohužiaľ aj niektorým nezačínajúcim blogerom útočisko, keď nevedia, o čom písať. Potom je každý článok nejaké takéto meme a v zátvorke jeho poradové číslo približujúce sa k stovke. Meme ale nie sú len zlé a nezmyselné, ak je meme urobené dobre, môže vhodne dopĺňať obsah blogu. Napríklad päť, tri, štyri dôvody prečo -  ak vie autor zaujímavo písať, jeho meme sa odrazu stáva malým literárnym dielkom. Alebo toľkokrát spomínaná mesačná chvastačka - čitatelia si radi pozrú "živé knihy", ale nemusí sa obmedzovať len na fotky, môže k nej byť video, zaujímavý komentár, čokoľvek. Ľudská fantázia nepozná hranice a ak sa dobre využije pri tvorbe meme, aj tie môžu byť zaujímavé a na úrovni a nie len slovnou vatou, ktorou sa vypĺňa blogové prázdno. Ako sa hovorí, každá minca má dve strany.
Ako hovoríš, nikto nemá patent na pôvodnú myšlienku (možno akurát tak Boh), nemáme patent na rozhovor alebo na pochválenie sa novými knihami, nemáme patent na videá. Plne súhlasím. Veď rozhovory sa robia už od vzniku tlače pred (neviemkoľko) rokmi! Ja vidím problém niekde inde. Využiť myšlienku, nápad sa dá rôznymi spôsobmi, je na nás, čo so všeobecným nápadom, ako je napríklad ten spomínaný rozhovor, urobíme. Ja považujem za kopírovanie, ak si niekto vypožičia tento náš spôsob spracovania všeobecnej myšlienky. Ak k nášmu spôsobu nepridá nič svoje, len berie, ale v podstate nedáva. Ale to už si musí každý rozhodnúť sám za seba, čo je príliš a nakoľko si cení svoju originalitu. Dnes vôbec nie je ťažké prísť s novým nápadom tak, aby vás nikto neosočil z kopírovania. Svetom sa vznáša  toľko skvelých nápadov, že výsledné číslo ich kombinácií je nekonečné, treba po nich len siahnuť a zapojiť mozog. :-)

12 myanmar myanmar | Web | 5. února 2012 v 20:49 | Reagovat

Výborné shrnutí, s většinou textu naprosto souhlasím .) Já sama se zapojuji do dvou meme, ale články nezveřejňuji s nějakou extrémní pravidelností - prostě jen tehdy, kdy pomocí nich opravdu chci na něco upozornit.

Docela mě zaujala ta věta, že všichni knižní blogeři čtou to samé. Také už mě to několikrát napadlo, ale ono se opravdu není čemu divit - zvlášť, když si knižní blogy pomocí recenzí vlastně knížky navzájem doporučují .)

13 Rodaw Rodaw | Web | 5. února 2012 v 23:27 | Reagovat

Jsem moc ráda, že jsi článek nakonec zveřejnila :-)
Já osobně meme spíš neřeším - nebo takhle: jak jaká. Měsíční chvástačka mě třeba baví moc, ale různé ty teasery a takhle (většinou se zveřejňuje ve všední dny) - u toho jsem zjistila, že to nestíhám a hlavně, že to čtenářům asi nic moc nedá. Rozhodně to NEodsuzuju a u jiných si to ráda přečtu. Jen tím chci napsat, že JÁ osobně jsem zjistila, že MNĚ na MÉM BLOGU to moc nevyhovuje.
Článek jsi napsala skvěle, mluvíš mi přímo z duše. Lépe se to vyjádřit nedá ;-)
Klidně by jsi mohla takovéhle články přidávat častěji!!

[8]: Souhlasím v tom, že někdy se samotný blog v záplavě meme ztrácí a je to škoda. Našla by se na něm kupa skvělých článků a recenzí, ale ty meme to trošku pohlcujou. Znám to z vlastní zkušenosti a je to škoda..

[10]: Měsíční chvástačku mám taky ráda a baví mě do ní natáčet videa a celkově se zapojovat :-)  :-)  :-)

14 Jilly Jilly | Web | 6. února 2012 v 9:59 | Reagovat

Velmi inspirativní článek:) Chválím už jen za to, že ses do tak dlouhého článku pustila a myslím, že to bylo hodně přínosné, protože někdo to "nahlas" prostě říct musel:) Oparvdu skvělý článek:)

15 Ettelëa Dragons Ettelëa Dragons | E-mail | Web | 6. února 2012 v 19:03 | Reagovat

Jo, dáme si souboj, já bych si chtěla zašermovat :D Kdy a kde? I když možná by byl lepší kouzelnický souboj, tedy pokud nejsi mudla :D :D

Ne, teď vážně - skvělý článek nutící k zamyšlení. Když jsem s blogem začínala, tak jsem se taky přidala ke každému meme, ale postupem času jsem je začala omezovat. Zveřejňuju je jen občas, když mám náladu a čas a většinou slouží spíše jen mě samotné.
Já sama jsem si taky nedávno založila jedno meme - Věty mého srdce, ale je jen nepravidelné, takový zápisníček mých oblíbených vět.
Já mám meme jen pro zábavu a potěchu a rozhodně si nenárokuju žádné práva, je to hloupost. Kdybych měla třeba zůstat u těch videí - přišlo to z Ameriky (jak jinak) a samozřejmě jsem se inspirovala druhými (třeba tebou, že jo :D), ale nemám potřebu se k něčemu nebo někomu přiřazovat, prostě mě to baví sledovat a natáčet, ale že bych za to nějak bojovala, vždyť by to bylo k smíchu! :D Ať si každý zveřejňuje co chce, kdy chce a jak chce bez toho, aby se hned k něčemu přidával :)

16 Jeanne Jeanne | E-mail | Web | 6. února 2012 v 21:09 | Reagovat

V podstatě to vidím stejně, zrovna dneska jsem jedno meme zrušila, protože u mi přišlo o ničem... Já už některá meme vůbec nevnímám a automaticky je přeskakuju, protože mě nebaví, když na stejné meme narazím po desáté za jeden den :-x Ale je fakt, že jako autorka stránky o knížkách se meme taky účasním, i když teď už jen jednoho, které je společné a ty další dvě jsou můj výmysl :D Ale nedělám si na ně autorská práva, jsem si jistá, že existují i podobná meme xD
Jinak to meme, které jsi zmínila, jak se vyberou dvě postavy z různých knih zní hodně zajímavě :-D, kdybys na něj ještě někdy narazila, tak mi dej prosím vědět :-P
Vždycky mě u tebe baví číst podobné články ;-) Těším se na další :-D

17 Das Das | Web | 6. února 2012 v 21:33 | Reagovat

Naprosot dokonale napsáno, těžko říct, co byhc dodala! OBROVSKÝ SOUHLAS!
Meme jsem - moment - zveřejnila na svém blogu jen jednou. Vlastně jsem to původně chtěla mít jako pravidelný čtvrteční článek, ale když jsem si an to příští týden vzpoměla v sobotu, ten další až v neděli.. Tak mi došlo, že pro mě nemá cenu přidávat něco, co mě nutí k pravidelnosti. Navíc jsem si nakonec řekla, k čemu všechna ta meme.. Recenze však postačí, ne? Co nám přece řekne první věta, obálka či krátký úryvek? Je to prostě k ničemu. Vsadím se, že mnoho blogů se toho bláznovství účastní jen kvůli tomu, aby měli co přidat. To si radši pár dnů počkám na pořádnou inspiraci, než rychle sesmolit něco bez pointy.
Proti společným projektům nejsem. Kdyby bylo meme rozsáhlejší (třeba jak ty píšeš o setkání Eda a Stefa, což mě hodně pobavilo. :D), tak prosím. Má to smysl a donutí autora se vůbec zamyslet nad tím, co píše.
A o tom, že si někteří blogeři berou práva na autorství jejich meme.. To je dle mého absolutně stupidní. Toho, jak všichni řeší každé 'opičování' si dost užiju v reálu, když tak pozoruju kolektiv.
Opravdu pěkný článek. Ačkoliv dlouhý, stojí za to a zybtečně jsi se extrémně nevykecávala. Prostě napsala to, co máš na srdci, dala si na tom záležet a zveřejnila to - to se mi líbí. :) Jen tak dál!

18 laurdes laurdes | Web | 13. února 2012 v 21:16 | Reagovat

Přečteno a nemůžu ne nesouhlasit. Sice začínám, ale již teď vím, že na mém blogu se meme objevovat nebudou, protože to vnímám - přesně jak jsi řekla "jít s davem". A to se mi z duše příčí. Ráda si počtu na cizích blogách, určitě některá meme jsou velice povedená, ale tím to u mě končí :)

19 Ivya Ivya | Web | 14. února 2012 v 15:54 | Reagovat

Můžu říct, že na slovo "meme" jsem už alergická.

1) v jednu chvíli se na všech blozích objeví takřka stejný obsah

2) proč čekat týden, abych někde mohla zveřejnit ukázku z knihy, která mě rozesmála/dojala/...

3) zbytečné zaplácávání místa na blogu - místo pořádných článků jen spousta obrázků a okopírovaného zadání + dvě vlastní větičky k tématu. Ne, ne, ne.

4) člověk se v tom ztrácí, nemůže mít přehled o každé blbosti

Případné stížnosti na neoriginalitu/neautorství v případě zveřejnění fotky koupených knížek, či seznamu ke koupení mimo nějaké meme, jdou absolutně mimo mě ;)

20 tea length wedding gown tea length wedding gown | E-mail | Web | 23. října 2012 v 8:22 | Reagovat

Thank You For This Blog, was added to my bookmarks.
http://www.wiredress.net/

21 Sara Sara | E-mail | Web | 3. dubna 2015 v 15:59 | Reagovat

Lépe bych to nenapsala. Jako blogerka jsem nová a meme určitě nikdy nevydám, chci se snažit být něčím originální. Blog mám necelé 4 dny a náhodou jsem narazila na jiném blogu na seznam meme, kdy má jedno na každý den. Vůbec jsem nepochopila význam mnoha z těhlech "meme rubrik" stejně jako ty. Uchází mi prostě význam vydání článku s jednou větou nebo opsanou anotací :-?. A stejně tak jako jsi zmiňovala, mám obavy z vytvoření jedné rubriky, která by splňovala nápad (částečně), ale vydávala bych si ji kdy chtěla. Myslím, že meme jsou jen pro blogery, kteří prostě neví jaké články vydávat a tak pod záštitou vydávají tohle. Nechci se ale nikoho dotknout :-D, ne všechny jsou tak špatné.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama