Nejděsivější nej (6) Děsivé školní předměty

25. listopadu 2011 v 16:38 | Abyss |  Děsivý podzim

Ve chvíli kdy jsem z gymnázia přeskočila na obor s právním a humanitním zaměřením si už nemůžu nějak zvlášť stěžovat, s většinou předmětů jsem spokojená, některé přímo zbožňuju, vlastně mou pravou nehynoucí nelibost si získala pouze ruština a to ještě díky učitelstvu. Zde je tedy mých 5 nejhrůznějších předmětů, které mi od mala pily krev (řazeno právě podle času znelíbení).



Hudební výchova
Když u mě, jako u malé, byly na návštěvě Sudičky, nejspíše mi daly na vybranou: může mít hudební sluch nebo nebo talent na kreslení. No hudební sluch jsem si rozhodně nevybrala, tedy alespoň co se týče mého zpěvu a vůbec nějaké mé snahy na něco hrát. Alespoň že můj hluch nesahá tak daleko, aby to špatně ovlivnilo i můj hudební vkus, za tím si tedy zase stojím :P

Chemie
Tenhle předmět mi jednoduše nesedl, přitom si pamatuju, jak jsme na něj měli toho nejhodnějšího učitele. Jednoduše nejsem na všechno to zkoumání látek, počítání toho a tamtoho, aby to všechno pasovala - nebaví mě to, já jsem spíše na takové ty humanitní diskuze, kdy člověk může víc zapojit mozek.
Přitom na takové vyšší úrovni, si chemii dokážu představit jako zajímavější předmět, jen opět, chtěla bych do ní více zasahovat i sama, než se jen učit něco, co dokázal někdo jiný.

Matika
Jak já ji dříve milovala, všechny ty úlohy, nad kterými mohl člověk dumat a ta radost, když na řešení přišel jako první. I jen pouhé počítání a geometrie - nic z toho mi nevadilo. Jenže všechen ten elán se postupem času nějak vytratil.
Matika dost možná není zase tak nenáviděná, jako spíš ignorovaná. Nejhorší je ten pocit, že většina toho, co se naučíte, Vám bude stejně k ničemu, pokud se přímo nerozhodnete pro matematický obor i do budoucna.

Ruština
Jazyky mám obvykle ráda a i tento mi sám o sobě nevadí, ono není nejhorší, když člověk dokáže přečíst něco, co mu dříve připomínalo jen divné klikyháky. Za mou nelibost k tomuto předmětu může učitelka, čím déle ji mám, tím víc jí mám plné zuby.
Je to takový ten typ, co neustále cukruje, ale pak nemá náladu a vybíjí si to na studentech. Musím říct, že mě se její hněv moc nedotýká, jsem tak trochu vychcánek a vím jak na ni, ale když se začne chovat hnusně k někomu, kdo jí na její řečičky, ani nepípne, tak se ve mě začíná vařit krev.

Právní administrativa
To neustálé psaní všemožných smluv mi už leze i ušima, naprosto nechámu proč nemáme jen vzor a k tomu pak příšlušné body, než to psát jako kokot pořád dokola, protože každá druhá smlouva je postavena na stejném principu.
V praxi to pak stejně chodí tak, že firmy již mají vzory smluv, které používání a jen se pak dodělávají potřebné detaily. Ale co, člověk se zase nemusí učit nic nového a je to díky tomu bezproblémový předmět.

Zajímavá Vás náš podzimní speciál? Více se o něm dozvíte zde.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Hanyuu Hanyuu | Web | 25. listopadu 2011 v 16:41 | Reagovat

Tak hudebku a chemii absolutně nechápu :D:D Ale to je prostě o člověku :D Zajímavý výběr, ještě že já Ruštinu nemám :D:D

2 alipeli alipeli | E-mail | 25. listopadu 2011 v 17:04 | Reagovat

jsi snad první člověk, který tu nemá napsaný tělocvik :D a to jsem četla asi 5 8 blogů

3 alipeli alipeli | E-mail | 25. listopadu 2011 v 17:05 | Reagovat

[2]: mělo tam bejt 8

4 Yanny Yanny | Web | 25. listopadu 2011 v 17:09 | Reagovat

Pro mě je to určitě v takovém pořadí:
MATEMATIKA
NĚMČINA
EKONOMIE
FYZIKA
CHEMIE
Ty poslední dvě naštěstí už nemáme, měli jsme je jen do druháku, ale i tak se na ně zapomenout nedá.
A matematika? Ta je pro mě strašákem odjakživa! A asi se nikdy nezbavím těch nočních můr, kdy počítám příklad v testu a nevychází mi to. :D

5 VeEee VeEee | Web | 25. listopadu 2011 v 18:07 | Reagovat

Matika mi vadí do tý doby, než jí pochopím a pak mi tolik nevadí :D. Jinak asi co se týče těch děsivých školních předmětů, no to nevím :D
mě nikdy žádnej předmět snad ani nevadil :D možná až teď.. Firemní propedeutika je fakt horor :D a to je to jenom výběrák! A pokud nenapíšu zápočet z Mikroekonomie, tak to bude taky můj neoblíbenej předmět :D

6 Lea Lea | Web | 25. listopadu 2011 v 18:27 | Reagovat

máme to hrozně podobný :D.. až na tu právní administrativitu ,protože to nemáme a taky kromě ruštiny... tu  miluju :D :***

7 KráTerka-Terka KráTerka-Terka | Web | 25. listopadu 2011 v 18:46 | Reagovat

Já taky nerada chemii, ale to spíš kvůli té učitelce. :D A jinak mě nebaví němčina, ale co se dá dělat... :D

8 nel-ly nel-ly | Web | 25. listopadu 2011 v 19:08 | Reagovat

Já při chemii trpěla (naštěstí jen na základce), ale to bylo učitelkou... ostatně jsme trpěli všichni a i při přídopisu.

Za to na hudebku jsme měli třídní a zároveň tělocvikářku, takže to byla komedie. :D

9 Claire Claire | E-mail | Web | 25. listopadu 2011 v 22:56 | Reagovat

já na gymplu problémy s předměty nemám... tedy spíše všechno nějak beru... že z chemie mám 3 a 4-, za to může moje blbost... líbí se mi chemie jako předmět, ale nmeumim se to naučit, stejně jako němčinu, kterou chápu, ale neumim, protože se to neučim...to spíš člověku vaděj profesoři... dříve nudný dějepis je teď mým nejoblíbenějším, protože člověk není na hodině ale ve středověku, protože to někdo prostě umí podat :)

10 Kimberly B. Kimberly B. | E-mail | Web | 26. listopadu 2011 v 8:50 | Reagovat

Chemie a Environmentální výchova (neptejte se, k čemu to je, ale je to zaměřené na ekologii...).
To jsou moji strašáci. Z chemie mi jde jenom taková ta "bichlovací" část a ENV mě jednoduše nebaví a kvůli naší profesorce jsem z ní i nervózní a znechucená.
Matika je pro mě občas tak a jindy tak. Než pochopím látku, tak mě znervózňuje, ale teď, když konečně pořádně spolupracujeme s neznámými mě to začíná bavit. :-) Když to teda chápu... :-D

11 myanmar myanmar | Web | 26. listopadu 2011 v 15:25 | Reagovat

Jsem na gymplu, takže je docela dost předmětů které zrovna nemusím :) Hlavně chemii, matiku a fyziku.
Právo mě baví, ale uznávám že sestavování smluv byla docela nuda - připadá mi to takový pořád dokola :D

12 Cirrat Cirrat | Web | 28. listopadu 2011 v 13:11 | Reagovat

Ha, matika, chemie a fyzika - moje propadací trio. Teorii rozumím, chápu a dokážu v praxi pochopit, že se tohle děje proto a proto, ale jakmile došlo na počítání vzorečků, byla jsem v pr... no, hodně hluboko. Každý čtvrtletí mezi 4-5, to jsem si vytrénovala psí voči jenom proto, abych prolezla.

Máti se jednou rozhodla, že někde četla, že si někdo udělal plakáty se vzorečkama a měl je vylepený všude po bytě, tak jsem si je ve druháku vyrobila a vylepila taky. Dokonce i na oné místnosti, hezky pěkně do úrovně očí sedícího člověka. Jediný, k čemu mi to pomohlo, byla noční můra, kdy jsem pro provedení každého pohybu musela spočítat kolik síly na něj potřebuju a určit a spočítat chemické reakce, které mi ji dodají. Když mi bylo jasný, že se udusím, protože jsem nebyla schopná vypočítávat dost rychle chemické a fyzikální vzorce potřebné k tomu, abych mohla použít dýchací svaly, povedlo se mi se vzbudit. Strhala jsem ze zdí všechny vzorečky a od té doby se u nás doma o mém propadání z těhle předmětů nemluvilo...

13 Mniška Mniška | E-mail | Web | 28. listopadu 2011 v 17:45 | Reagovat

Já také studovala na gymplu. Dneska studuji historii na vejšce, ale musím říct, že bych velmi ráda studovala nějakou "všeobecnou vejšku". I když mi některé předměty nešly, jako třeba chemie, matematika, jsem člověk, kterého všechno zajímá a nerada se zaměřuji na jednu věc.
Koukám ale, že většinu předmětů u tebe ale ovlinili učitelé, to je taky důležitý faktor. Mám dojem, že většina učitelů nejsou učitelé jako takoví. Možná jsou vystudovaní na pedagogy, ale jsou absolutně neschopní a v mnohých případech jakoby vůbec nevěděli, co je jejich úkolem. Dneska se opravdu jen těžce najde kvalitní učitel.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama