Kouzelná knihovnička aneb to mé magické místo

28. listopadu 2011 v 21:39 | Abyss |  Kouzelná knihovnička

Kouzelná knihovnička je projekt, jehož úkolem je v první řadě vyfotit své magické uložiště knih, více o něm se můžete dozvědět zde. Tento článek je pak zaměřen právě na ten můj kouzelný kout a tím Vás zde postupně provedu. Neuniknete ani okecávání...


Aktuální vzhled mé knihovničky vznikl až během posledních dvou let, přičemž k největší změně došlo na začátku tohoto roku. Byl to čas, kdy z ní zmizely skoro všechny knihy mého dětství, ne že bych se jich chtěla úplně zbavit, ale přeci jen věřím, že knihovnička by měla obsahovat především to, co jejího majitele právě zajímá.
Část těchto knih tedy putovala rovnou do antikvariátu, ty srdcové (které se jednoduše dědí) pak prozatím skončily ve velké knihovně na naší chalupě, kde se ukládají všechny staré knihy v místnosti, která k nim snad sama promlouvá. To by se prostě muselo vidět, ale takové dřevěné podkroví a staré knihy k sobě jednoduše patří.

ZÁKLADNÍ ČÁST MÉHO KNIŽNÍHO POKLADU
Toto je největší část mé knihovničky, sídlící ve středu pokoje, právě tato část je oná "nově nahrazená".

Levá strana knihovničky
Dolní patro tvoří především slovníky a jiné naučné tituly. Od Kaligrafie přeš tvorbu www stránek až třeba ke genetice psů (mimochodem od odborníka a přitom si několika málo chyb v jeho publikaci všimlo i takové pískle jako jsem já) a několika titulům "Jak kreslit...".
Právě třeba Kaligrafie je strašně hezky zpracovaná kniha, kde byla uvnitř i taková naprosto základní sada, k možnosti zkoušení toho, co v knize najdete.
Co se týče výukových materiálu na tvorbu stránek, tak na to bohužel nemám dostatečnou trpělivost, spíše se vždy učím stylem pokus-omyl. Nějaké základy mám, ale určitě by to chtělo na sobě i dál zapracovat, teď už to jsou asi dva roky, kdy jsem se naposledy v CSS a html hrabala.

Horní patro je pak již klasicky začátek mé milované fantasy beletrie.

No a nechybí ani moji "knižní hlídači", bez nich by to na mě působilo asi až moc smutně a především neosobně.

Horní levá část pěkně z blízka

Prostřední část knihovničky
Tohle je vlastně výhradně paperbacková záležitost :D

Aktuálně to vidím tak, že první patro brzy zaplní knihy výhradně od Richelle Mead, už nyní se tam nachází všechny její u nás dosud vyšlé knihy od Domina.

Druhému patru vládnou mini knihy - kočkodlak ala pokladnička - slovníky angličtiny, ruštiny a němčiny, všechno od jednoho vydavatele, takže mi to pěkně ladí do páru.

No a pak poslední patro, což je taková paperbackovic všehochuť a nadvláda upíří série "Krevní pouta", kterou jsem mimochodem ještě vůbec nezačala číst... nj a už mám doma všechny díly - možná jsem trochu blázen. Jenom možná. No tak dobře vzdávám se, jsem blázen. Trošku :P

No a další hlídači, trhači...

První příčka "budoucí Meadovka"

Druhá příčka "pidižvíci"

Třetí příčka "všehochuť"

Horní část knihovničky "Bu"

Levá část hořejší části
(už to začíná být složité xD)
Toto je právě nový úsek, zbytek řady tvoří právě pozůstatek z mladších let. Některé tam zůstávají i pro mého bráchu, což je spíš zbožné přání mamky, přitom on by začal číst asi jen pod pohrůžkami smrtí.

Do budoucna je plán takový, že hardbacky vytlačí ostatní knihy v řadě, co s těmito knihami zatím netuším, času dost. U GG jsou pak ještě taková křídla, nějak se mi ten šunt k těm knihám hodil, tedy tím nechci říct, že i GG je šunt :))

SPACÍ KNIŽNÍ ZEĎ "aneb levitujeme"
Tak tohle foto zde už mnozí viděli, ale ještě tedy jednou. Mimochodem miluju modrou!

Levitující knížečky

POLIČKA "Ikeácká Béčka"
Tedy aby bylo jasno, polička je na svém místě už déle, ale byly na ni jiné věci, ty jsem uklidila a získala další místo. Díky "zádržkám" z Ikei pak i knihy pěkně drží, nastane-li stav nouze, můžu na jiné místo uložit i skener, který sice nevidíte ale je na poličce také, čímž získám další místo pro cca 10 až 20 knížek.

POLIČKY V OBÝVACÍM POKOJI
Potom, co se u nás předělával obývák, se mi podařilo ukořistit tři poličky i pro sebe, ještě že tak, jinak bych se již asi opravdu musela vypořádávat s nedostatkem místa.
První polička, tak za to může z jedné části i mamka, obsah knížek sice nijak nemusím, ale ty obálky jsou vážně dokonalé. No a protože tahle polička je nejvíc vidět, vybrala si mamča právě tuhle krabici a ještě dokoupila i tu knihu o Bree. Estetická stránka splněna!

Vrchní polička "černá elegance"

Druhou a třetí poličku ještě doplňují kočky mé výroby, už to taky nejsou žádné mladice, vymodelovala jsem si je ještě kdysi na umělce a tam už nechodím taky nějaký ten rok. Jedna ovšem chybí, protože jsem ji propůjčila babičce :))

Prostřední police "velikání"
Druhá polička patří především obříkům, tedy až na Hobitka (který není na straně moc vidět), mám takové to černé vydání a chci si dokoupit všechny knihy od Tolkiena v tomto elegantním vydání. Jsem detailista, no asi přeci jen s mamkou budeme příbuzní :D

Poslední polička
Poslední polička není moc vidět, za trest je tam tedy Škola noci, ostatní knihy bohužel měli jen smůlu. No a i když se Škola noci parádně zvrtla nedá mi to, abych občas neuvažovala o dokoupení série, já je prostě nedokončené nemám ráda a je jedno co je to za knihy. Jen samozřejmě nemají přednost před zajímavými tituly. Tituly, které nejsou moc dobře vidět jsou: Velká ryba, Alchymista a kniha od Haruki Murakami.

CO BUDE DÁL
Do budoucna plánuju do pokojíčku takový ten "VVV" tvar poličky na knihy (chtěla jsem ji z Ikei, ale zdá se, že ji už snad ani nedělají, alespoň v PL ne), tam bych si chtěla začít skupovat klasiku, mám toho načteno sice hodně ale ve svém vlastnictví nic nemám, což mě občas nehorázně štve. Takže toto je můj největší plán na následující rok! :D

Aleluja konec! A máme to za sebou :))
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (187)
Zobrazit starší komentáře

101 Hanyuu Hanyuu | Web | 5. prosince 2011 v 14:20 | Reagovat

[99]: Stepovala jsem na premiérách, zrovna na ten poslední díl co u nás byl byla neskutečná bouřka a lilo... Stejně jsem tam s holkama vyčkávala dobu předem a to už jsme měly lístky měsíc zamluvený... Víš hele, děti nemám, díky bohu, je mi 18... ale kočička se jmenuje Bellatrix a kdybych měla možnost být na nějaké autogramiádě, věř mi, že bych tam byla i kdyby mě tam měli ušlapat... A to tu nemluvím o všem co jsem pro HP kdy obětovala, ať už je to čas nebo peníze... Neposuzuj, jak až velký jsem fanoušek, když o mě vůbec nic nevíš.

102 Anya Anya | E-mail | 5. prosince 2011 v 14:21 | Reagovat

[99]: Ono je pak otázka, kde leží hranice mezi fanděním a naprostým šílenstvím. Já upřímně bych nechtěla být pojmenována Hedvika/Isabela/... jen z důvodu, že když byla moje máma teen/ early 20 tak byla magor do nějaké knižní série. Ale tohle ještě budiž. Ale aby mě někdo vymezoval, že já nejsem skutečný fanoušek jenom proto, že se před kinem nefotím s plakátem Edwarda, každý nemá na to, aby vložil všechny své peníze do magorie, kolem jedné série, víš někteří z nás mají i jiné zájmy než jen číst (či číst jen jednu konkrétní sérii).

Plus všechny tyhle argumenty jsou už jen nastavováním tvé originální antipatie vůči Abyss knihovny.

103 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 14:23 | Reagovat

[99]:aha a ty z jedného úryvku hneď vieš že je ten autor dobrý a nakúpiš všetky jeho knižky len tak bez overenia hej?
a inak ako nakupuješ novinky ak nakupuješ len v antikvariátoch a cez aukro? lebo pochybujem, že tam nájdeš nejaké novšie knihy a ak hej, tak pochybujem že sú za takú cenu, že by to už nebolo jedno. Btw ak sa tá knižka dostala do antikvariátu alebo do aukra tak z týchto tvojich peňazí už autor toho mať veľa nebude... takže ho vlastne nepodporuješ... a ak by si kupovala novinky, tak by si musela vidieť, že sú sakra drahé...
no je na tom divné to, že ak máš takú záľahu megadobrých kníh a zároveň si všetko platíš sama tak to asi nebude len tak, ale v tom musí byť nejaký háčik, ktorý tu každému zamlčuješ a čo by vysvetlil ako si môžeš dovoliť vlastniť kníh toľko, že by zaplnili knižnicu...

104 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 14:23 | Reagovat

[102]: a to bys mohla být ráda, že matka tou dobou nekoukala na esmeraldu... :-D

105 Vera Vera | 5. prosince 2011 v 14:26 | Reagovat

[94]: Jde spíš o to jak ten svůj názor podáváš.A pokud vím tak Abyss se za nic nevydává.Jen dělá co jí baví.Dělá to hlavně pro zábavu.Pak přijde někdo jako ty a začne se tu do ostatních navážet.V dnešní době je zázrak jestli člověk v našem věku čte i něco jíného,než časopis nebo nápojový lístek.Ty si přijdeš,navezeš se do koho můžeš,oháníš se vysokoškolským vzděláním a tím jaká jsi ty milovnice knih.Možná jsme podle tebe všechny naivní a tupý slepice,ale nám je to úplně jedno.Projevůj svůj názor,ale trošku rozumně.Když se tím tady tolik oháníš.:)

106 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 14:28 | Reagovat

[101]: tak proč potom odsuzuješ ty mě? za můj názor? Za to že sem od takovýho znalce knih za jakýho se adminka prezentuje očekávala víc? Tak když si takový fanoušek, tak tebe by neštvali lidi, co viděli jen první díl HP a prohlašují o sobě že jsou nadšení fanoušci a jak to hrozně nežerou?

107 Vera Vera | 5. prosince 2011 v 14:28 | Reagovat

[93]: Děkuji,nepřipadám si,už tolik nevzdělaně :D

108 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 14:31 | Reagovat

[102]:co to meleš? To není projevování antipatie vůči nějaký knihovně. Tak prostě Stmívání nežereš tolik jako někdo jinej a to samý platí i o knížkách, tak do nich ten čas a peníze neinvestujte, když je tolik nežerete a nestojí vám za to, ale pak ze sebe nedělejte knihomoly největšího kalibru a jak milujete knížky. Já třeba knížky opravdu miluju a třeba i proto knihovny nemusím, když vidim jak jsou tam ty knížky zubožený, tak je mi z toho do breku

109 Hanyuu Hanyuu | Web | 5. prosince 2011 v 14:32 | Reagovat

[106]: Neodsuzuju fanoušky, kteří nemají tolik možností dostat se k věcem s tématikou HP a tak podobně... Když se někdo prohlašuje za fanouška a viděl jen jeden díl, a ještě třeba ani nečetl knihy,  to není fanoušek... Ale co ti udělala Abyss?? Napsala článek do projektu, kde ukazuje svou knihovnu, ona tu nepsala "Jsem největší knižní fanoušek na světě". Za nic co se tu teď řeší nemůže Abyss, tos tu rozpoutala ty

110 Anya Anya | E-mail | 5. prosince 2011 v 14:35 | Reagovat

[106]: Hm já znám několik lidí, co četli všechny HP knihy i několikrát a milují svět HP a přesto film neviděli a ani vidět nechtějí. Nikde není univerzálně napsáno, co všechno obnáší být fanouškem.

Já miluju Kings of Leon a neváhala jsem jet na jejich koncert do Berlína, Londýna, Vídně. Vím, že je určitě velké množství fanoušků, co je zbožňují, kteří jednoduše peníze na to neměli a tak je naživo neviděli a zároveň mám známou z Itálie, která byla už asi na 20 koncertech, oproti ní jsem zase já naprostý looser. Hranice tu prostě není a poměřovat se mi trochu připomíná tu scénu z Byl jednou jeden král, která z vás mých drahých dcer mě má ráda nejvíce....

111 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 14:37 | Reagovat

[108]: no podľa toho, čo tu hovoríš mi vychádza, že podľa teba je niekto horší človek a fanúšik ak nemá peniaze na to, aby si kúpil čo sa mu páči... a to je fakt úbohé...

112 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 14:37 | Reagovat

[103]:já sem někdy řekla, že si kupuju knížky JEN z aukra a antikvariátů??? Jo, několik knih z tama mám, třeba ty vydané v roce 93-95 by se mi v obchodech sháněly pěkně blbě, stejně tak některé vyprodané série, nemyslíš? Ty ani jinak sehnat nejdou, ale neřekla sem že si tak kupuju všechny knížky, ty které se dají sehnat v obchodech si kupuju normálně v obchodech. Dobrý spisovatel se dá poznat i z pár stránek a navíc si pak můžeš koupit jednu knížku od něj a pak jí kdyžtak poslat dál, takhle jsem si koupila třeba Líheň od Žambocha a pak sem jí dala kamarádovi, který má Žambocha rád. Zkus neutrácet za BRAVO a třeba ti taky nějakej peníz zbyde ;-)

113 Anya Anya | E-mail | 5. prosince 2011 v 14:41 | Reagovat

[112]: Hvězdo, z pár stránek leda poznáš dobrého překladatele. A i nejlepšího spisovatele může dobrý překladatel totálně zlikvidovat

114 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 14:44 | Reagovat

ne, ona se neprezentuje jako znalec knih? A co teda potom tady dělají všechny ty recenze a už jen to záhlaví Knižní nekonečno? To není prezentování vlastní osoby jako znalce knih? A nevim proč tu furt řešíte finance, že někdo na něco nemá a někdo na to má? Co to s tím má společnýho? I chudší lidi si cestičky najdou, jak se k něčemu dostat, právě proto jsem tu uváděla to aukro a antikvariáty, ale prostě když se někdo prezentuje jako znalec knih a nadšenec, ale pak má jen takovouhle sbírečku a městskou knihovnu, tak o tom to prostě není, to je pro mě průměrnej čtenář a nevim co je na průměrným čtenáři špatnýho, zřejmě nic, ale není to nadšenec

115 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 14:44 | Reagovat

[112]:no oháňala si sa tým aukrom aj antikvariátmi tak že to vyzeralo, že inak ani nenakupuješ... oháňala si sa tým, že však knižky sa tam dalo nakupovať lacno...
a ja som koľkokrát čítala knižku, ktorá najprv vyzerala super podľa anotácie či pár stránkach a potom z toho vyšla úplná blbosť, lebo to proste nevyšlo... a ak nie hneď priamo tá kniha tak ďalšie knihy v sérii... ale aj nemám čo hovoriť, ty si tu znalec najväčší na svete a my sme tu len lúzri...
keby som si tak kupovala Bravo... ale ja si kupujem jedlo.. och aké strašné za také zbytočnosti utrácať... a o veciach do školy či hygienických potrebách nehovoriac...

116 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 14:46 | Reagovat

[113]:hvězdo, když už se takhle familiárně označujeme, když stojí překladatel za houby tak ta knížka stejně nebude k čtení, i kdyby ti to napsal Shakespeare a nechápu proč by se neměla dát dobrá knížka poznat podle pár stran??? To se teda dá

117 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 14:47 | Reagovat

[114]: tak financiami sa tu oháňame preto, že sa ti nepáčila obsiahlosť knižnice a ak má poznať a vlastniť aj nové knihy tak ako sme si už vyjasnili nezoženie ich cez aukro ani antikvariáty...
a nadšenec sa nemeria množstvom ale nadšením a časom, ktorý tomu venuje... z toho slovo nadšenec

118 Anya Anya | E-mail | 5. prosince 2011 v 14:49 | Reagovat

já pořád nechápu, proč mají lidi pocit, že když má někdo blog, že mu musí bát 13, sorry mě je 23, takže bravo jsem nedržela v ruce dobrých 10 let a ani jako teen jsem si ho nekupovala, já preferovala Dívku 8-)

119 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 14:52 | Reagovat

Žádám slečnu Tes/myšku, aby nám tu sepsala seznam knih, které člověk musí mít jako fanda v knihovně, aby vůbec jednou za týden mohl vylézt z kanálu (kde tvrdě pracuje, aby si na svůj koníček adekvátně vydělal) a jít si nakoupit 80 kilometrů do antikvariátu, aby splnil povinnou kvótu.

Bez dostatečných podkladů totiž tato diskuze pozbývá smyslu.

A pokud na soupisce nebude aspoň tisícovka knih, tak navrhuji Tes/myšku rituálně obětovat před idolem obrovského falu seskládaného z Abyssiných knih.

120 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 14:53 | Reagovat

[115]:když sem byla napadena že sem milionářka, že si tu můžu dovolit, že to nikdo normální nemůže, tak sem podotkla že existují i jiné možnosti. A nevím co je špatnýho na tom, že podle pár stran poznám jestli je knížka špatná nebo dobrá. Dobře, jídlo je trošku dražší, ale se čtyřmi stovkami na týden se dá vyjít, hygienické potřeby se kupují jednou za čas, když je něco opotřebovaného, nebo to dojde, takže jestli si nečistíš zuby pastou za 60 korun a nemeješ mýdlem za 90, tak to zas taková pálka není, věci do školy si nakoupíš jednorázově na začátku roku, pokud chodíš na střední, tak ti vystačí jen zápisky ze sešitů a učebnice na jazyk, jinak nic, na vejšce ti kantoři posílaj prezentace na mejl, nebo si všechno hledáš na netu, učebnici si koupit můžeš, ale nikdo ti neřekne jakou, musíš si jí najít sama.

121 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 14:55 | Reagovat

[117]:fajn, takže se shodnem že je různá míra nadšení, tedy i nadšenců, podle toho kolik tomu obětují, ale nejen času ale i peněz, tak to prostě je.

122 Houp Houp | Web | 5. prosince 2011 v 15:02 | Reagovat

Tak to umírám závistí :) Je to úžasné, máš úžasnou knihovničku, doufám, že jednou taky takovou budu mít :) O a mimochodem, ta levitující část je naprosto dokonalá! Nemá to chybu! Opravdu je to skvost a musí se ti tam úžasně spát :D

123 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 15:02 | Reagovat

[119]: :D :D :D tak tomuto dávam veľký like :D :D

[120]:tak ale ako si už povedala tam sú len obmedzené možnosti... a ak to čo chcem sa nedá nájsť tam tak čo mám teraz robiť? prestať kupovať to čo potrebujem len aby som teda mala na knižky...
ja si nekupujem nič predražené, ale zároveň viem, že si niekde potrebujem ušetriť nejaké peniaze aj na iné veci ako len na knižky...

124 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 15:03 | Reagovat

[119]:tak to by byl sakra malej, rozhodně ne obrovskej. Vážně ti tu nebudu rozepisovat 1000 knih, ale tak zhruba od fanouška sci-fi bych očekávala Isaaca Asimova, od fanouška fantastiky bych očekávala Terryho Pratchetta, Holdstocka, Tolkiena, Lewise, Sapkowskiho (to je taky jediný který se tu vyskytuje) a od fanouška hororu Anne Riceovou (zřejmě v originále, třeba Upír s tváří anděla se dá sehnat jen od tisícovky výš), Stokera, Lovecrafta, Edgara Allana Poa a Kinga (zase jediný který se tu vyskytuje) ... řekla bych že tohle jsou základy

125 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 15:06 | Reagovat

[124]:aha a ak mi taký Terry Pratchett alebo Lewis nesadol a proste sa mi nepáči, resp nemám potrebu ho čítať viac ako len raz tak si ho budem kupovať na čo? aby som mala na čo minúť peniaze a aby mi to zaberalo miesto? Hlavne čo sa Pratchetta týka, však ten má kníh až až...

126 Stormy Stormy | Web | 5. prosince 2011 v 15:09 | Reagovat

Mám jednu prostú otázku... je niekde napísané, koľko kníh musí pravý knižný fanúšik vlastniť? =) Čiže tým pádom, že mám v knihe len čosi vyše 100 kníh = nie som fanúšik kníh. Hm, hm, hm...

A len tak mimochodom - dostala som sa do polky diskusie, keď ma to prestalo baviť. Nechcem byť zlá Tes, ale v polovici komentárov hovoríš večne len o tom istom... a nejaké vysvetlenie tvojich názorov som nenašla. Ak sa nachádzajú v druhej polke - ospravedlňujem sa. Ale vážne nemám čas stráviť celé poobede nad touto diskusiou  ;)

127 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 15:10 | Reagovat

[123]:chápu, prostě  neumíš šetřit, ten kdo to umí by se tak pitomě neptal, chodí se mnou do třídy holka, nemá podporu rodičů, ani miliony na účtě, ale po večerech maká jako fretka, aby měla na soukromej podnájem a nějaký ty radosti a daří se jí šetřit, nekoupí si všechno co chce, ale třeba levnější alternativu, nebo čeká až na to bude mít a koupí si to potom, ale opravdu se neomezuje, že by živořila nebo tak něco ... takže podle tebe je nějaká divná? Protože to umí s penězma?

128 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 15:10 | Reagovat

[120]: no já nevím...s jídlem souhlasím, ale hygienické prostředky nejsou nejlevnější, musíš se starat i o kuchyň, podlahy, toaletu atd., to taky něco stojí, ubytování, energie, cesty, pojištění, mobil, internet,kopírování...a to je jen to, co  je každý měsíc stejné. za knihy pro školu utratím řádově každý rok pár tisíc, jestli ty si vystačíš s prezentacemi, no tak to se nedivím, že se tady prezentuješ, jak se prezentuješ... potom mám i svou práci, pro kterou si rovněž nakupuju knihy. když to všechno odečtu, zbude mi ani ne tisícovka. takže si zatraceně rozmyslím, kterou knihu chci opravdu mít doma a kterou si raději vypůjčím a případně seženu později, bude-li za to stát. a nerozhoduju se podle pár stran. pokud autora neznám a dostatečně mu nevěřím, obhlížím jeho knihu dost dlouho. a pokud se mi mezitím roztrhnou džíny, tak má smůlu i tak.
ps: pokud jde o to nadšenectví: zbožňuju pávy a plazy, ale doma nemám ani páva, ani leguána. pávi strašně řvou a asi by nás okolí umlátilo. na leguána si netroufám, protože se bojím, že bych mu nebyla schopná poskytnout dostatečnou péči a nechtěla bych mu nikterak ublížit nebo ho zanedbávat, prostě by mi to přišlo nezodpovědné. nemluvě o tom, že velká vyhřívaná terárka nejsou zrovna korunové záležitosti. jsem kvůli tomu pokrytec?

129 Stormy Stormy | Web | 5. prosince 2011 v 15:11 | Reagovat

A Abyss, ja ukážem tú svoju neskutočnú závisť: WOW! WOW! WOW! Je to krááásne množstvo kníh a som zvedavá ako to bude vyzerať takto o rok! :) Ale dám ti radu - poriadne si izbu zamkni aspoň na 10 západov, aby som sa tam náhodou nedostala a nepokradla ti všetky tvoje nadobudnuté knihy ;D

P.S.: Och, a niektoré klasiky som si nekúpila ani ja. Má ich v knihovničke švagor, tak si ich zväčša požičiam od neho. Toť Zaklínač, Pratchett apod. :)

130 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 15:14 | Reagovat

[127]:ale ja šetriť viem a aj našetrené mám, ale neutrácam to bezhlavo za každú knižku o ktorej niekto povie, že je dobrá, hlavne ak viem, že ja mám svojský vkus
a výdavkov je rozhodne oveľa viac ako si myslíš, presne tak ako to povedala P.D.

131 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 15:14 | Reagovat

[125]:tohle jsou základy fantastiky, z toho si prostě něco musí vybrat každej, dobře tak někomu nesedí jeden/dva autoři maximálně, ale určitě nikomu nevaděj všichni

[126]:to isté je můj názor a už sem ho tu vysvětlovala několikrát

132 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 15:20 | Reagovat

[131]:A prečo by si z toho MUSEL vybrať každý? kde je to napísané? tak som si nevybrala.. A ČO? nepotrebujem čítať knihy z donútenia len preto, že niekto povie, že to musím prečítať (nehovorím teraz o škole to je iná kategória)... mám dosť knižiek ktoré prečítať chcem a bavia ma a mám ich rada...

133 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 15:22 | Reagovat

[128]:ne, ale upřesni že je máš ráda jen na obrázku. A živý bys je mít nechtěla. A proč bych si neměla vystačit jen s prezentacema? Když v tom mám základy? Já přece nemusím umět všechny učebnice zpaměti, když mám logický uvažování a umím si dát dohromady souvislosti, za to že ty to nedokážeš ti já nemůžu, nebo za to že si neumíš psát v hodině zápisky a pak si to dávat dohromady, ono když pořádně toho zkoušejícího posloucháš, tak oni většinou v hodině zmíní všechno na co se budou ptát u zkoušení.

[130]:to bych ty tvoje chtěla vidět, mám takový dojem že ještě beztak bydlíš u rodičů, znova opakuju že i saponáty se kupují jednou za čas, dobře, některé věci se musí kupovat častěji, ale zbyde 1000? to je pěkná kravina, to až budeš mít děti tak ti umřou hlady, když nedokážeš pomalu uživit ani sebe?

134 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 15:26 | Reagovat

[132]:a ty se snad považuješ za fantazáka? To asi ne, že? Protože fantazáci tohle prostě čtou, nebo Markuse Heitze, nebo Lukjaněnka, nebo Nixe, nebo Neomillnerovou, nebo Holdstocka. Jestli máš na mysli, že čteš Smečku a Upíří deníky, tak tomu většina lidí říká dětská fantazy a kolikrát je to zároveň i městskou fantazy, já myslím ryzí čistou fantazy odehrávající se v jiném světě, kde vládne magie a kouzelné bytosti, jestli tohle nečteš tak nejsi fantazák, tak potom nevím proč se k tomu vyjadřuješ, tohle nebylo pro fanoušky knížek ale pro fanoušky konkrétního žánru

135 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 15:26 | Reagovat

[133]: vidieť že nepoznáš školstvo... sú odbory kde ti to čo ti povie na prednáške ani zďaleka nestačí k tomu, aby si spravila skúšku... a nei je to o logickom uvažovaní ale o kvante údajov, ktoré sa potrebuješ naučiť a nie všetci vyučujúci sú takí láskaví aby posielali svoje prezentácie... a ak prednáška nestojí ani za starú belú a ani nemáš k tomu prezentácie tak som zvedavá ako sa to logicky naučíš len zo zápiskov a neexistujúcich prezentácii

no počkať ale ja nehovorím, že mám teraz taký príjem aby som aj deti uživila... uživím sama seba a na to aby som mohla bývať aj niekde inde ako na intráku a u rodičov si najprv potrebujem našetriť a teda si nemôžem kupovať každú knihu o ktorej si nie som istá že ju naozaj chcem

136 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 15:28 | Reagovat

[133]: promiň, ale pokud se chci něčemu opravdu věnovat a něco o tom vědět, tak si nevystačím s přednáškou a zápisky, ať jsou sebelepší, protože do těch pár hodin se obor nesmrskne. kdyby to šlo, nemusely by vysoké existovat, stačilo by vydat dvacetistránkovou brožurku.
sovy i pávy mám ráda, a nejen na obrázku. jen si myslím, že by bylo nezodpovědné je chovat, když bych se jim kvůli práci nemohla věnovat tolik, jak podle mého názoru vyžadují. nemluvě o obtěžování okolí. co kdybych milovala slony?

137 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 15:29 | Reagovat

[134]: nehovorím že som čistý "fantazák" to som v živote netvrdila... ale pokiaľ viem tak to netvrdí ani Abyss...
Nixa mám rozčítaného ten sa mi páči... Upírske denníky z duše neznášam...
a pokiaľ viem táto debata bola o Abyssinej knižnici (a každej inej) a čo by v nej podľa teba nemalo chýbať a nie len o čisto fantasy...

138 Ettelëa Dragons Ettelëa Dragons | Web | 5. prosince 2011 v 15:33 | Reagovat

Nééé, co to je? Nechápavě zírám na komentáře Tes, co to jako má být, kruci?! Co je ti sakra do toho, co kdo čte? Myslíš si, že jsi sežrala všechnu moudrost světa? Ty si můžeš očekávat co chceš, všem je to šumák, copak to nechápeš? Je na každém člověku, co čte! Jsi opravdu natvrdlá? Já se taky pokládám za fanouška fantasy, ale třeba Pratchetta mi abslolutně nesedí a jeho knihy prostě nečtu. Nedělej tady laskavě chytrou, shazuješ se tím... Ale to ti asi nevadí, možná máš nějaký problém a musíš si ho tady řešit... nechápu, co je tobě vůbec do toho, jakou knihovničku Abyss má a jaké knihy čte. Kde je napsané, že fanoušek toho a toho musíš číst zrovna tohle? Ubohé, vážně...

139 Sue Sue | 5. prosince 2011 v 15:33 | Reagovat

[133]:doteraz som bola ticho ale čo je moc je moc, toto už prestáva byť o knihách neuvedomuješ si to? tak niekto nemá tolko penazí aby si ušetril, niektorí žijú od výplaty k výplate a aj keby hocijako chceli šetriť nedá sa to pretože výdavky sú také, cestovné, strava, a ešte vela dalších vecí, ideš do obchodu nakúpiš maslo dáku salámu pečivo a pomaly má stovku preč, divné? ani nie, hovoríš že každý musí šetriť a na knihy si nájsť peniaze, prečo MUSÍ??? však ked viem že má kamarátka knihu ktorú si chcem prečítať požičiam si a ked sa mi zapáči aj potom si ju kúpim, uráš nás tu všetkých doradu a hlavne by si sa mala zamyslieť nad sebou, väčšina ludí ktorých tu označuješ za stredoškolákov ... už budú pomaly končiť vysokú.

Sprav nám všetkým láskavosť a prestan sa tu dohadovať, ty si myslíš že máš pravdu, ale milovník kníh sa nemeria tým koľko kníh má doma, si na obrovskom omyle.

140 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 15:39 | Reagovat

[135]:ty sis tu školu kam chodíš vybrala sama, já jsem si vybrala svou, já sem na své spokojená, jestli ty ne, tak to je tvůj problém, jestli si neumíš dělat zápisky, tak je to zase tvůj problém, že se neumíš učit a najít si co potřebuješ je zase tvůj problém, jestli nezvládáš VŠ, promiň ... spíš SŠ, když jsi na inrtu, tak z ní odejdi (nechápu kam chodíš na střední, že si v hodině neděláte pořádný zápisky, zajímalo by mě co tam teda chodíte dělat, když se neučíte), s tím já ti nepomůžu, nevim co po mě chceš, abych tě šla doučovat? ne, díky. A když teda bydlíš u rodičů, tak ti asi saponáty na podlahu, apod. platí oni, stejně tak tě zřejmě živí, takže se živíš sama jen na intru, nevim jestli intr funguje jako kolej, ale tady se v úklidu střídáme, je nás tu dost, takže ty saponáty zase nebudou tak žhavý a ty věci do domácnosti, jako student máš poloviční jízdný, takže šetříš i na jízdným a ubytování na intru stojí kolem tisícovky, ne? Internet máš introvej, kredit na mobil ... nevim, mě díky ICQ vyjde na 200 měsíčně, takže jestli vyděláš měsíčně na brigádách třeba šest tisíc, tak ti stejně alespoň dva zbydou

141 Tes Tes | 5. prosince 2011 v 15:48 | Reagovat

VÁŽENÉ, JSTE MI K SMÍCHU, JEN KVŮLI TOMU ŽE TU ŘEKNU, ŽE TA KNIHOVNA ANI ZDALEKA NENÍ VELKÁ SE TU SE MNOU DOHADUJE X LIDÍ O FINANČNÍCH POMĚRECH, COŽ MI PŘIJDE ABSOLUTNĚ SMĚŠNÝ, PROSTĚ KDO CHCE TEN SI NAŠETŘIT NA KNÍŽKY UMÍ A KDO NECHCE, TEN NEUMÍ, ŽE ŠETŘIT NEUMÍTE JE VÁŠ PROBLÉM. ŽE ČTETE KNÍŽKY PRO DĚTI A DĚLÁTE ZE SEBE ZNALCE KNÍŽEK, TO MI ALE VADÍ, VĚTŠINA Z VÁS TU BYDLÍ U RODIČŮ, KTEŘÍ JE ŽIVÍ, ALE POŘÁD VYKŘIKUJETE JAK JE VŠECHNO DRAHÝ A JAK NA NIC NEMÁTE PRACHY, CO BUDETE DĚLAT AŽ BUDETE MÍT DĚTI?? I KDYŽ VE VAŠEM PŘÍPADĚ BY TO BYLO VSKUTKU NEMILÉ, KDYBYSTE SE ROZMNOŽILY. NECHÁPU CO FURT VYTAHUJETE ZA BLBOSTI JAKO UČENÍ, NĚKOMU TO JDE SAMO, ŠKOLA HO BAVÍ A JDE MU TO, NĚKDO SI VYBRAL BLBĚ A NEZVLÁDÁ, TAKŽE POTŘEBUJE PADESÁT UČEBNIC, NEVÍM CO ŘEŠÍTE. NEBO TO ŽE SI UMÍM VYBÍRAT DOBRÝ KNÍŽKY? NO, TAK UMIM, TAK NEZÁVIĎTE. NEBO TU UVEDU PŘÍKLAD, ŽE KDYŽ SE NĚKDO OZNAČÍ ZA FANTAZÁKA, TAK U NĚJ OČEKÁVÁM ZÁKLADNÍ SPISOVATELE FANTASTIKY, ZŘEJMĚ TU FANTAZÁK NENÍ ANI JEDEN, PODLE TOHO ŽE TO TU NIKOMU NIC NEŘÍKÁ A AKORÁT VŠICHNI PÍŠOU ŽE NEMAJ RÁDI TOHO A TOHO. STEJNĚ TAK TADY NEŘÍKÁM ABY SI NĚKDO KUPOVAL KNÍŽKY, POŘÁD OPAKUJU AŤ SI KLIDNĚ CHODÍTE DO KNIHOVNY, TAK NEVIM CO FURT ŘEŠÍTE ZA HOVADINY, JEN VÁS ŽÁDÁM ABYSTE SE NEOZNAČOVALI ZA BŮHVÍJAKÉ MILOVNÍKY KNÍŽEK A ZA ZNALCE, KDYŽ MÁTE V POLIČKÁCH PÁR VÝTISKŮ A HROMÁDKY PRACHU

142 princezná Sašenka princezná Sašenka | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 15:53 | Reagovat

[140]: ja som so svojou školou spokojná a predstav si je to VŠ a nie SŠ a pokiaľ viem oveľa viac VŠ študentov býva na intráku ako SŠ študentov... lebo tí chodia skôr na školu v mieste bydliska...
a ja som teraz nehovorila len o mojej škole... a škola môže byť dobrá ale nie každý profák musí byť kvalitný.. a môžeš byť neviem aký macher na písanie poznámok ale ak to on nevie podať alebo ak skúša niečo úplne iné ako prednáša tak sú ti všetky poznámky tak na dve veci
a nie doučovať fakt nepotrebujem, so svojimi známkami som naozaj spokonjná a podľa toho ako sa spraváš a vyjadruješ máš aj tak takú školu, že by mi celé to tvoje doučovanie prdlajs pomohlo...
a neviem v akom svete žiješ ale intrák nestojí tisícku na mesiac ani náhodou... a to bývam na jednom z najlacnejších a a ešte aj na skoro najlacnejšej izbe... a kopec vecí nekupujem len sama sebe ale aj normálne domov do domácnosti a nepýtam si za všetko peniaze, pretože to proste nejde
a ako Slovenka študujúca v Čechách nemám polovičné cestovné ani náhodou, pretože ISIC ti neplatí na železnice a ani nie všetci autobusoví dopravcovia ho akceptujú...
a ako som už povedala ja si potrebujem našetriť aj na iné veci nie len na knihy ktoré nutne nepotrebujem a ktoré zrovna nechcem...

143 Anya Anya | E-mail | 5. prosince 2011 v 15:57 | Reagovat

Nesnáším, když mi někdo říká, co MUSÍM mít ráda, abych patřila do určité škatulky. NIKDO z nás se ti tu nemusí zpovídat o tom, co máme a nemáme rádi. Bože myslela jsem si, že tohle se děje jen u hudebních magorů, kteří si myslí, že proto, aby jsi byl správnej rocker nebo metelák, že musíš mít rád všechno v daném žánru a nemůžeš mít rád nic popovýho a ono už je to i u knížek. Běž se zahrabat ty KRÁVO. :-!

144 Ettelëa Dragons Ettelëa Dragons | Web | 5. prosince 2011 v 15:58 | Reagovat

[141]: A kdo tady řekl, že záleží na tom, jak velkou knihovnu člověk má? Takže jedině vy a vy jste tady k smíchu, vážená! Nechápu, co je ti do toho, kdo co čte, nikdo se tady (narozdíl od tebe) neoznačuje za znalkyni, jestli sis nevšimla. My, čteme pro radost a potěchu a ne proto, abysme se někde frajeřily, asi tak jako... Každý čte, co má rád a ty tady Abyss napadáš, že nečte to, co bys ty očekávala. Všem je to šumák, co ty očekáváš... A připojím jednu větu: Kdyby blbost nadnášela, tak určité osoby si po světě pěkně poletují...

145 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 16:20 | Reagovat

tes: miláčku, my si o tobě taky myslíme, že jsi směšná a pitomá, a nepoužíváme kvůli tomu capslock.
nevím, jak ostatní, ale mě byt tisícovku nestojí ani smykem, fakt bych chtěla vidět, kde žiješ. kdo si vystačí jen s přednáškama, je pro mě s odpuštěním flákač bez zájmu o obor, který studuje, protože přednášky jsou jen vodítko a dobré studium pro mě obnáší mnohem víc než si odsedět hodiny ve škole a zapsat si, co mi říkají. nevím, jak ostatní tady, ale já už mám jednu vš hotovou, mám magistra a v současné době studuju dál v prezenčním oboru, k tomu mám povinnosti vůči škole, takže opravdu nevydělávám 40 000. ráda bych, ale prostě ne. protože jsem literaturu vystudovala (mimo jiné), mám knihovnu dost obsáhlou, čítající značné množství klasiky naší, evropské i mimoevropské, ale doteď jsem neviděla důvod, proč ti to sem psát. jenže jinak si asi stejně budeš myslet, že mám doma jen pinkulínka. protože jsem ale musela přečíst desítky knih za semestr, tak promiň, ale kupovat je všechny je kravina na kvadrát, zvláště když mnohé u nás ani nevyšly. myslím, že každý vzdělaný člověk musí spolupracovat s knihovnou. internet je fajn, ale kdybys mi do použité četby naházela linky z netu, tak ti práci vrátím a opakuješ semestr. bez pardonu. to není vysokoškolský přístup. to bych to netolerovala ani na gymplu.

146 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 16:22 | Reagovat

ještě něco: tento článek se vztahoval ke knihovně. to je to místo, kam se ukládají knihy. tak nám sem napiš, jestli se ti líbí nebo nelíbí, a pak si prosím nalej kafe do klávesnice a dej tu všem těmhle lidem svátek.

147 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 16:23 | Reagovat

SAPKOWSKÉHO KÁNON FANTASTIKY

J. R. R. Tolkien: Hobit. Absolutní klasika. Přes osm milionů exemplářů prodaných na celém světě.
Robert E. Howard: Conan - originální povídky, sbírky Conanův příchod, Barbar Conan, Conanův meč nebo Conan Dobyvatel (známý též jako Conan: Hodina draka, jediný originální Howardův román o Conanovi). Uznávám, že to není právě vysoká literatura, ale do kánonu patří. (pozn. red. Česky vyšly zmíněné práce v jiném uspořádání.)
Retcher Pratt & L Sprague de Camp: cyklus Dobrodružství Harolda Shey. Fantasy typu „zavřené dveře", inspirovaná oběma autory oblíbeným Červem Ouroborem od E. R. Eddisona.
C. S. Lewis: cyklus Letopisy Narnie. Absolutní klasika, první desítka.
John Myers Myers: Silverlock
Jack Vance: Umírající Země
J. R. R. Tolkien: trilogie Pán prstenů (Společenstvo prstenu, Dvě věže, Návrat krále), doplněné Silma-rillionem. Absolutní klasika a absolutní Number One.
Fritz Leiber: cyklus Sága o Fafhrdovi a Šedém kocourovi (alias Meče...). Fafhrd je alter ego samotného Leibera, prohnaný Šedý kocour zase jeho přítele a spoludodavatele nápadů Harryho Otty Fishera. První desítka.
Poul Anderson: Zlomený meč
T. H. White: Král bývalý a král budoucí. Strhující epické převyprávění artušovské legendy podle Malloryho Artušovy smrti (Le Morte D'Arthur). Absolutní klasika, první desítka.
Poul Anderson: Tri srdce, tři lvi
Robert A. Heinlein: Cesta slávy. Fantasy klasika od mistra science fiction. Navzdory některým názorům to není pastiš.
Andre Nortonová: cyklus Svět čarodějnic
Michael Moorcock: cyklus Elric z Melniboné
Peter S. Beagle: Poslední jednorožec. První desítka.
Ursula K. Le Guinová: trilogie Zeměmoří (Čaroděj Zeměmoří, Atuánské hrobky, Nejvzdálenější pobřeží) doplněná mnohem později čtvrtým a pátým dílem: Tehanu (v roce 1990 oceněným Nebulou) a Jiný vítr, absolutně kanonická a dnes již klasická věc. Na seznamu hned za Tolkienem.
John Gardner: Grendel. Vynikající převyprávění legendy o Béowulfovi.
Roger Zelazny: Jack, pán stínů
Roger Zelazny: Tajemný Amber. Dvě pentalogie, cyklus bohužel přerušený autorovou smrtí v roce 1995. Absolutně první desítka.
Richard Adams: Daleká cesta za domovem
Katherine Kurtzová: cyklus Deryni
Tanith Leeová: Ze smrti zrozena a pokračování: Vazkor, syn Vazkora (jiný název: Stínoplamen) a Pouť za bílou čarodějkou.
Gordon R. Dickson: cyklus Drak a Jiří
Patricia A. McKillipová: Zapomenutí tvorové Eldu
Patricia A. McKillipová, trilogie Mistr hádanek (Mistr hádanek z Hedu, Dědička Moře a Ohně, Harfeník ve větru).
C. J. Cherryhová: cyklus Morgaine (Brána Ivrelu, Studna Šihuanu, Ohně Azerothu, Brána vyhnanstvi).
Michael Ende: Nekonečný příběh (Die Unendliche Geschichte). Jediný příklad fantasy mimo anglosaský okruh, který získal světovou slávu.
Stephen R. Donaldson: Kroniky Thomase Covenanta. Dvě trilogie (Kroniky: Kletba Pána Zlora, Válka o kámen Zlozemě, Moc, která chrání a Země válečných čarodějů: Oheň prokletí, Strážci krve, Sedm pekelných ran). První desítka.
Jonathan Carroll: Země smíchu. Vynikající kniha, takže si ji často přivlastňují sci-fi a mainstream.
Suzy McKee Charnasová: Poslední upír
Robert Silverberg: Hrad lorda Valentina z cyklu Majipoor. Další díly Majipooru jsou však slabší a bez poetiky fantasy, typické pro Hrad.
Chelsea Quinn Yarbrová: Ariosto
John Crowley: Malé, velké
Gene Wolfe: Kniha Nového slunce (Mučitelův stín, Usmiřitelův spár, Liktorův meč, Autarchova citadela a Urzemě Nového slunce). Neobyčejně zajímavé a doporučeníhodné dílo na hranicích žánrů, nazývané někdy science fantasy. Nezávisle na klasifikaci patří do první desítky.
Elizabeth A. Lynnová: Kroniky Tornoru (Strážní věž, Tanečníci z Arunu, Seveřanka)
Mark Helprin: Zimní příběh. Klasická městská fantasy.
Jack Vance: trilogie Lyonesse (Suldrunina zahrada, Zelená perla, Madouc). První desítka.
Alan Dean Foster: cyklus Spellsinger
David Eddings: pentalogie Belgariad a pokračování, pentalogie Malloreon. Výborná fantasy, pozdější věci z tohoto cyklu bohužel nemají úroveň.
Marion Zimmer Bradleyová: Mlhy Avalonu. Vedle Král bývalý a král budoucí od Whitea nesporně nejlepší zpracování artušovské legendy.
Tim Powers: Brány Anubisovy
R. A. MacAvoyová: Čaj s černým drakem
Sheri S. Tepperová: cyklus Skutečná hra
John Updike: Čarodějky z Eastwicku. Populárnější než kniha je filmová adaptace se senzačním Jackem Nicholsonem v úloze démonického Darryla van Horna.
Robert Holdstock: Les mytág (Les Mytág, Lavondyss, Hloubení, Merlinův les, Brána ze slonoviny, brána z rohu).
Glen Cook: Kroniky Černé legie
William Goldman: Princezna nevěsta. Jediná fantasy v díle autora bestsellerů (Maratónec) a Oskarových filmových scénářů (Butch Cassidy a Sundance Kid, Všichni prezidentovi muži, Příliš vzdálený most, Misery musí zemřít)
Barbara Hamblyová: Dámy z Mandryginu. První část cyklu Sluneční vlk. Šlechtičny toužící zničit zlo vládnoucí v jejich zemi se obrátí na vůdce nájemné bandy, aby je vyškolil v bojovém umění. Autorčina nejlepší kniha.
John Morressy: Kedrigern. Humorný cyklus o čaroději Kedrigernovi (Hlas pro Princeznu, Spletitá výprava, Kouzelná hůlka, Kouzelný pár, Drak Comme il faut, Pozornost pro Kedrigerna). Zmínku si zaslouží i Morressyho povídky o čaroději Conhoonovi.
Guy Gavriel Kay: cyklus Fionavarská tapisérie (Letní strom, Věčný oheň, Nejtemnější cesta)
Piers Anthony: cyklu Xanth, psaný průběžně dodnes
Terry Brooks: cyklus Kouzelné království Landover (Kouzelné království na prodej/prodáno, Černý jednorožec, Čaroděj, Magická skříňka, Úklady čarodějnic). Další nepochybně přibudou.
Orson Scott Card: cyklus Alvin Tvůrce (Sedmý syn, Rudý prorok, Učeň Alvin, Tovaryš Alvin, Srdcežár a Křišťálové město)
Robert Nye: Merlin. Kontroverzní záležitost, i z hlediska klasifikace žánru.
Barbara Hamblyová: Dračí zhouba. Velmi netypický přístup ke drakům a drakobijcům. Existují sequely: Dračí stín, Rytíř temné královny i Dračí hvězda.
Michael Scott Rohan: cyklus Zimní letopisy (Ledová kovadlina, Kovárna uprostřed hvozdu, Sluneční kladivo a Větrný zámek)
Stephen King: Dračí oči. Jediná naprosto klasická fantasy v díle mistra hororu, odehrávající se v Nezemi.
Gene Wolfe: dilogie Latro (Voják v mlhách, Voják z Arete)
Tad Williams: cyklus Paměť, zármutek a osten (Trůn z dračích kostí, Kámen rozluky, Věž Zeleného anděla)
Jonathan Carroll: trilogie Kosti luny, Spáč v plamenech, Dítě na obloze
Mike Resnick: Na stopě Jednorožci
62.Tim Powers: Ta, jež si žádá úctu
Elizabeth Ann Scarboroughová: Léčitelka
David A. Gemmell: Rytíři temné pověsti
Guy Gavriel Kay: Tigana
Robert Jordan: cyklus Kolo času
Sheri S. Tepperová: Kráska. Skvěle napsané přepracování pohádky o Šípkové Růžence.
Jane Yolenová: Šípková Růženka. Jako výše, jenže pohádka se odehrává v době Druhé světové války.
Tim Powers: Poslední výzva s navazujícími svazky Nejzazší lhůta a Zemětřesné počasí.
Peter S. Beagle: Krčmářova píseň. Tři záhadné ženy a jejich quest s cílem získat magickou sílu, odebranou neznámým nepřítelem.
Michael Swanwick: Dcera železného draka
Patricia A. McKillipová: Zimní růže.
Vonda Mclntyreová: Měsíc a Slunce. Jezuita přiveze ze zámořské výpravy na dvůr Ludvíka XIV. mořskou nestvůru. Její sněžení má zajistit králi nesmrtelnost.
Michael Swanwick: Jack Faust. Zpracování literárního motivu naznačeného v názvu.
Judith Tarrová: Pán dvou zemí
Martha Wells: Nekromancerova smrt
J. K. Rowlingová: Harry Potter (Kámen mudrců, Tajemná komnata, Vězeň z Azkabanu, Ohnivý pohár, Fénixův řád a Princ dvojí krve). Dosavadní ceny mj. National Book Award, Children's Book Award, Hugo a Locus. Přímo neuvěřitelný nakladatelský úspěch, týdny na seznamu bestsellerů, rekordní prodeje v internetovém obchodu Amazon. Zfilmováno.
Sean Stewart: Drozd
Guy Gavriel Kay: cyklus Sarantinská mozaika (Na cestě do Sarantia a Pán vládců)
Peter S. Beagle: Tamsin
Elizabeth Haydonová: trilogie o Rapsodii (Rapsodie, Proroctví a Osud)
Neil Gaiman: Hvězdný prach Nu, dejme tomu, že ex aequo od autora Nikdykde
George R. R. Martin: Hra o trůny, Střet králů, Bouře mečů a Hostina pro vrány- prozatím čtyři díly cyklu Písně ledu a ohně. Kolik bude dílů série? Kolik cen?
Eileen Kernaghanová: Sněhová královna
Martin Scott (pseudonym Martina Millara): cyklus Thraxas

148 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 16:24 | Reagovat

[147]: Znalost všech dále uvedených tvoří Mistra (Magister Magnus) a opravňuje používat takový titul. Znalost nejméně pětašedesáti položek ze seznamu kánonu opravňuje k nošení titulu Magister Fantasticus, znalost méně než pětašedesáti, ale více než pětapadesáti titulu Illuminatus. Znalost nejméně pětapadesáti položek tvoří Znalce (Expertus), znalost nejméně padesáti Sečtělého fana, znalost třiceti až devětačtyřiceti položek Fana Druhé třídy. Znalost méně než třiceti položek, ale více než patnácti umožňuje být pouze Fanem Třetí třídy. Fan Třetí třídy nemá právo při diskusích o fantasy mluvit, ale může - a musí - běhat pro pivo, když o to výše postavení požádají. Znalost patnácti položek a méně tvoří Laika (Stultus), znalost méně než deseti (což automaticky znamená neznalost některé z první kanonické desítky) činí z dotyčného Tupce (Ignoramus). Obě poslední kategorie si nezasluhují, aby je výše postavem vůbec vnímali. Mluvit -což je snad samozřejmé - nesmí v žádném případě.

149 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 16:25 | Reagovat
150 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 16:27 | Reagovat

Pokud někdo zná odkaz na kánon hororu nebo sci-fi, nebo YA, nechť ho sem umístí.

Každý si takto může rozhodnout sám za sebe, jak na tom je. Myslím, že ani tak nezáleží na to, co má člověk vystaveno, jako co četl. ;-)

151 VeEee - TEAM ABYSS! VeEee - TEAM ABYSS! | Web | 5. prosince 2011 v 16:27 | Reagovat

Tes/myško/kdokoliv.. ty jsi fakt prvotřídní blbec, víš to, já se tu musím normálně smát. :D
Píšeš fakt kraviny a soudím, že je ti tak mezi 14-16, víc opravdu ne, i když mi tu budeš bušit do hlavy, jak si strašně na koleji :D.
Btw. já jsem taky vysokoškolák (což většina lidí tady na blogosféře ví), a nepřijde mi, že ostatní jsou nějak hloupí. Například Abyss, ta holka má někdy tak skvělé názory, až se stydím, že jsem s tím nepřišla já.
Jdi se projít, neseď pořád u počítače, udělá ti to dobře, nabereš lepší vzduch do mozku a možná se ti nějaká ta zatoulaná mozková buňka znovu obnoví :)
Adie, VeEee!

152 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 16:33 | Reagovat

[150]: snad po ní nechceš, aby to četla? akorát nás zase seřve její imaginární přítel, jak jsme na ni zlí a hnusní... :-D  :-D

153 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 16:33 | Reagovat

[147]: Kánon fantasy, ne fantastiky (chybička se vloudila, ale myslím, že když si někdo seznam projde, bude mu jasné, že tu sci-fi a horor chybí.)

154 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 16:44 | Reagovat

[152]: Jakože aby četla ten seznam knih, nebo všechny knihy ze seznamu? :-D

Zaujal mě její výčet autorů, kterými se tu ohání. Někteří jsou skutečně klasici - jako Holdstock, Tolkien, Lewis... ale když už se oháním klasikou žánru, jakto že nebyl zmíněn třeba Beagle? Nebo Leiber? Anderson? LeGuin? A místo toho Heitz a Nix...?!

Toto jsou jména, která přijdou na jazyk běžnému konzumentovi, zatím mi slečna ale nedokázala, že má znalost žánru hlubší.

Navíc mi přijde úsměvné, přijít na YA fantasy knižní blog a nadávat tu lidem, že čtou YA.

Ať si jde počíst k někomu, kdo čte, co má ráda ona, ne?

Je to jako vrazit do kostela a nadávat lidem, že jsou zabednění monoteisti. :D

155 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 16:49 | Reagovat

[154]: spíš aby četla cokoli. vždyť by ji to odvádělo od diskuze tady! já spíš obdivuju to, že jí stojí za to dohadovat se tu dva dny s takovými omezenci, jako jsme my. to ji musí stát obrovské přemáhání. myslím, že by z ní byla skvělá jehovistka, ti jsou taky tak zapálení pro věc a odhodlaní spasit lidi, se kterými přijdou do styku. proboha, my bychom jí měli postavit modlu, ne se tu do ní opírat. lidi, proberte se, mesiáš přišel! JE ZPĚT!

156 bigbiz bigbiz | Web | 5. prosince 2011 v 17:00 | Reagovat

Temnářko, když jsem četl seznam těch knížek, tak mi upřímně spadla brada. Ale na rozdíl od naaší Queen of the Universe, to jen konstatuješ. Ale teď jsem wsám zvědav, co ti na ten seznam Její Eminence odepíše.

157 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 17:06 | Reagovat

[156]: Je to kánon, nebrat to jako, že je to můj seznam přečtené literatury, co se týče fantasy jsem jen hrdým fanem druhé třídy. Ono je problém v tom, že si spoustu z těch knih asi budu muset pořídit v originálu, protože v ČR jsou nesehnatelné. Ale pracuje se na tom, momentálně sháním Glena Cooka, je to docela boj, koupit se to už nedá a nemají to ani v Brně v knihovně. :-x

158 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 17:08 | Reagovat

[157]: Resp. nemají tam konkrétně Černou Legii, kterou chci nejvíc. :-(

159 P. D. P. D. | Web | 5. prosince 2011 v 17:10 | Reagovat

[158]: se zeptej tady slečny, ona ti to sežene do zítřejšího večera, no problem... (teda pokud nám nezmizela na wc, tohle by ale už vypadalo na dyzentérii... nebo dysenterii? :D )

160 Storycollector Storycollector | Web | 5. prosince 2011 v 17:13 | Reagovat

Temnářko: Mám první dva díly G. Cooka a roky sháním Bílou růži.
Možná bych i půjčila, když se někde setkáme.

161 bigbiz bigbiz | Web | 5. prosince 2011 v 17:13 | Reagovat

Tak snad se ti poštěstí. Přiznám se, že z fantasy mám přečtenou jen sérii Meč pravdy od Goodkinda a marně sháním Praviídlo Devítek. Asi to zkusím najít někdy v knihovně, ale uvidíme. Ale nevěděl jsem, že tyhle kánony existují, a když třeba někdo s fantasy, nebo i jiným žánrem začíná, tak je to dobr=é pro orientaci.

162 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 17:23 | Reagovat

[160]: Jo! Jo! Jo! Budeš mít teď někdy cestu na Moravu? (Nebo... Jsi z Prahy, ne? Že bych si udělala výlet? 8-))

163 Storycollector Storycollector | E-mail | 5. prosince 2011 v 17:27 | Reagovat

Jo, jo, Praha. A myslíš, že bych si mohla něco půjčit na oplátku? K půjčeným knížkám se chovám s respektem! :)

164 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 17:32 | Reagovat

[163]: Vyměníme si knihy jako rukojmí? :-D Dobře. :-D Když tak mi napiš na Faceu, domluvíme se, ať tady Abyss nespamujeme. :-D

165 Storycollector Storycollector | E-mail | Web | 5. prosince 2011 v 17:48 | Reagovat

[164]: Polož ten hardback na zem a deset kroků dozadu! A ani nemysli na to, že zavoláš policii! :-D
Fajn, jdu na FB.

166 Dý | Web | 5. prosince 2011 v 18:08 | Reagovat

Dobře.

Drahá Tes!!!
Jsi egoistická, namyšlená kráva, která neumí nic jiného než ostatním vnucovat svoje názory.
Pratchetta, C. S. Lewise, G. R. R. Martina, Sapkowského .. nikdy jsem je nečetla a nepřijde mi,že by mi něco chybělo. J. R. R. Tolkiena.. dobře, přečetla jsem asi 100 stran ze Společenstva prstenu, a jednoduše se mi to nelíbí.
Celá tahle "diskuze" (!!!!) už vůbec není o knihách. Většina tvých komentářů, k Abyssině článku je úplně nemístná. Abyss má svůj blog o YA literatuře, tak se tady samozřejmě zabývá YA literaturou, že to je DĚTSKÁ fantasy? To je možná tvůj názor. Máš právo na vyjádření svého názoru. Ale co nám ho sakra cpeš?! Proč nám vnucuješ tvůj názor takovým způsobem, jako by byl jediný pravdivý?! Jako by to vypadalo, že to co tu píší ostatní jsou úplné bláboly? Blábolíš tu ty, drahá!!

167 Camelia Dagger Camelia Dagger | Web | 5. prosince 2011 v 18:28 | Reagovat

Přečetla jsem si tuhle diskuzi celou, úplně od začátku a vůbec nechápu její význam.
Pokud se ti Tes nelíbí, že zde nečteme klasické fantasy spisovatele, tak nám to sice můžeš napsat, ale hádat se tu kvůli tomu s lidmi? To je podle mě úplná blbost.
Nevím, kdy jsi četla, že se Abyss považuje za největšího fantasy čtenáře a ani nevidím důvod, proč by na určité tituly nemohla psát recenze. Je to jenom JEJÍ NÁZOR. S ním se nemusí ostatní lidé shodovat, ale vyčítat jí tady, že by neměla psát recenze jen kvůli tomu, že nemá v knihovně klasické fantasy autory, je podle mě pěkná blbost.
Nechci se s tebou hádat, ale jak už jsem psala, opravdu nechápu význam téhle diskuze. Jako třeba: když se mi líbí Selena Gomez, ale nemám od ní doma ani jedno jediné CD, na jejím koncertě jsem nikdy nebyla a ani bemám v pokoji její plakáty, znamená to, že vlastně nejsem její fanoušek? Podle mě může každý, komu se třeba určitě věc líbí, dávat svou přízeň této věci jiným způsobem.
A nezlob se na mě, ale já mám taky doma jen pár fantasy knížek (jak ty jsi nazvala DĚTSKÝCH) a přesto se mám, asi jako většina lidí tady, za fantasy čtenáře. Podle mě je na každém člověku, co uzná za vhodné číst a pokud se ti nelíbí, že mi čteme "DĚTSKÉ FANTASY", tak samozřejmě můžeš vyjádřit svůj názor, ale nemusíš nám vnucovat ten svůj. Jako třeba, když nemáme přečtené klasické spisovatele, tak nejsme vůbec knihomolové. To je podle mě pěkná blbost.

168 Storycollector Storycollector | Web | 5. prosince 2011 v 18:40 | Reagovat

Trochu se nám tu zvedla teplota  na blogu, tak zhluboka nádech a výdech a uklidníme se.
V jednom rohu stojí vyzyvatel TES proti obhajovateli blogu Abyss.
Argument: YA literatura je dětskou fantasy.
*Nasazuje si brýle a odkašlá si*
Tedy abychom vše vrátili na správnou kolej. YA není synonymem pro fantasy. Zkratka YA znamená young adult, v překladě pro angličtinářsky méně zdatné, knihy pro mladé dospělé. Jak vidíte nikde se v názvu žánr nespecifikuje. Některé z knih mohou spadat do žánru fantasy, stejně jako mohou popisovat reálné události. Ty pak označujeme mezinárodním termínem contemporary.
K věku čtenářů. Jak jsem se zmínila adult znamená dospělý, tudíž se očeká čtenář ve věku schopném řídit auto, pít alkohol a podobně. Záměrně nezmiňuji určité číslo, protože to se stát od státu mění. Já osobně se přikláním k rozmezí mezi 18. a 25. věkem života, tedy období, kdy se člověk osamostatňuje.
Závěr: Pokud si správně pamatuji blogerka Abyss dosáhla věku 19 let, tudíž může legálně číst knihy označované jako young adult a protože žijeme v demokratickém státě, smí se o nich vyjádřit na svém blogu. Záměna s hraním si 'na něco' je nemožná, protože Abyss nikde neuvedla, že se zde na blogu provozuje RPG (role-playing game), tudíž je tento argument neplatný.

169 Abyss Abyss | Web | 5. prosince 2011 v 19:45 | Reagovat

Užila jsem si cestu vlakem na intr a teď se tedy opět vyjádřím...

[83]: Takže k Anitě... staré vydání je v paperbacku, nové vydání v hardbacku - kapišto? ;) To že se ti nelíbí obálky je věc jiná, mě jde především o ten hardback. (Později v diskuzi jsi psala, že se ti nelíbí, jak se knihy ničí, hardback toho tedy vydrží rozhodně víc)
Jak víš prosím tě, kolik jsem přečetla knížek?
Tvůj problém je v tom, že se mi podíváš na knihovničku a hned víš všechno. Víš, co všechno dělám kolem a jaký žiju život. Hmm OK.
A kde jsi vzala to, že nechápu, co to je vydávání knížek atd. - ty jsi vážně magorka, že si všechno tak krásně domýšlíš. A kdo tady propaguje nekupovat knihy, já si knihy kupuju a ty mi tu nadáváš, že jsem rozmazlená, že mám všechno (tedy předtím jsi my zase vyčetla, že nemám nic). Ty plácáš jedno přes druhý. Uvědom si, že mluvíš z cesty.
A to ty nic nevíš o vydávaní knih, Kulhánek a Neomillnerová patří k těm známým, jinak je většina z autorů ráda, když si vydělají alespoň právě na vydání své knihy. Až na tu špíčku ledovce, píší všichni právě proto, že je to baví a ne pro zisk, ten totiž u většiny skoro neexistuje. Možná jezdíš na Cony a tak, lae podle toho jak se vyjadřuš, si právě jen návštěvník a dovnitř jsi se nikdy nedostala. Jinak by jsi věděla, jak to u nás s vydáváním vlastně je.

[85]: Takže nakonec jsi psychopat genius :D

[85]: Nejvíc hulvátsky se tu vyjadřuješ ty sama, takže pomlč.

[94]: Najdi si už něco jiného, než jen neustále opírání se do lidí kvůli chybám (tady jich určitě bude tolik, že by ses opupínkovala ;)), už je to vážně ubohé.
Njn to už jsem tu ale holt psala, chápu, že ty si koupíš všechny knihy, které si chceš přečíst. Já jsem jednoduše dříve četla především knihy od kamarádek a z knihoven, taky jsem byla dítě (ty asi ne?) a knihy z dětství jsem tedy poslala dál, i když podle tebe bych je asi měla hromadit, abych aspoň něco měla. Znovu, jak víš, kolik jsem toho přečetla a jaké jsou mé znalosti? Nj ty víš prostě všechno. A schválně najdi mi, kde jsem řekla, že jsem znalec? To by mě opravdu zajímalo, za toho se zde vydáváš pouze ty.

[99]: Jistě a teď všichni musíme rodit a pojmenovávat své děti po hrdinech z knih. Já mám ráda Tři mušketýry a tak si křečka pojmenovala Porthos. Už jsem jejich dostatečný fanda?

[104]: To tedy ano!

[106]: Tak to mi vážně najdi onoho, kdo říká, že po jednom HP je mega fanoušek, spíše ti řekne, že se mu to moc líbilo a bude v poznávání HP pokračovat. Ale i kdyby to řekl a neprezentoval se jako vševědoucí, tak je to většinou všem jedno. Fandou se nestáváš až po 10-tém přečteném díle, tím se můžeš stát hned ze začátku a ve svém fanouškovský už jen postupuješ. Občas mi právě ty trochu připomínáš fanatiky.
A opět, kde vidíš, že se považuji za odborníka, já to na rozdíl od tebe nikde neprohlásila. To ty jediná víš všechno líp a máš všechno lepší. Já jen neustále prohlašuji, že ty nemůžeš vědět, kolik toho vím já. A rozhodně víš houbelec o YA, protože to by jsi nepsala pořád to, že tohle "řekli jiní", já tu taky nic nepodkládám na názorech jiných, ale na těch svých.

[108]: Jo šiř osvětu dál, jen do knihoven. To, že se kniha čtením opotřebovává je prostě fakt,  ty taky nebudeš žít věčně.

[112]: Jasný Tes podle tebe jsme všichni děti BRAVA, jen ty si kupuješ knihy, který za to stojí. Četla jsem mnoho knížek, kde bylo prvních 50 stran naprosto o ničem, ale nakonec z toho vzniklo naprosto úžasné počtení. Stejně tak i u knih, od kterých se nemůžeš odtrhnout, může autor naprosto všechno zničit v posledních řádcích a čtenář je znechucen.

[114]: Prezentovat se jako znalec všech knih, což děláš ty? To tedy opravdu ne, já to tu mám zaměřené na YA a to už je pak tvůj problém, že tady hledáš něco jiného a ani to, že tu mám recenze na YA knihy neznamená, že čtu jen ty ;)
Prý to jsou tady jen samé finance... a jak by jinak asi nakladatelství vydalo knihy? ... finance mají naopak dneska společného všechno se vším. To jsi tu ostatně taky sama psala ne?
Ty vážně jako hodnotíš fanouška knih, jen podle toho, kolik knih má? Tak zde tedy opět hrají svou roli finance. Je jedno jestli dáš za knihy stovku nebo tři, pořád to jsou peníze (finance), nikdo ti je z vody neuvaří.

[116]: Jo ty zvládneš všechno... ono něco jiného je překlad a něco jiného pak hlavní myšlenka celého díla ;)

[120]: Zdá se že nám chceš asi ještě diktovat, co si koupit a co ne.

Hmm tak Tolkien tam je, Pratchetta mám načteného z knihovny a doma mám jeden díl, Lewis je tam taky, i když jen jedna kniha, můj oblíbený díl (koupený přes aukro), jinak jsem celou Narnii už ale taky četla. Upír s tváří anděla atd. - tak tyhle knihy se snažím sehnat už nějakou dobu, ale co, i tak žiju ne?, Stokera jsem taky četla, Poa taky... budeme v tomhle pokračovat? Nemůžu za to, že trochu trpíš slepotou.

[127]: A pak, že se tu nebudeme oháněj financemi. Podle nás jsi divná ty, všichni tady ti chtějí vysvětlit, že právě proto, že umí hospodařit si nekupují všechny knihy, ale taky navštěvují knihovny.

[134]: Kdyby se měl každý ohlížet na to, jak se čemu říká, to bych potom nemohli číst nic. Jinak tady jsi na místě, které je především zaměřeno na YA, tak co jako? Co tu chceš pořád najít.

[141 ]Právě že tu neustále opakuješ přesný opak.

Jednoduše ukaž mi, kdo ti dal to právo, rozhodovat o tom, kdo je a kdo není čeho fanoušek. Co si má kdo přečíst a co naopak číst nemá. Jaké knihy jsou pro děti a jaké pro dospělé. Od kolika přečtených knížek můžu říct, že jsem čtenář.
Tvůj problém je v tom, že svoje názory předsunuješ lidem, které to ani trochu nezajímá. Všichni si i tak budou číst to své, ať už vědí nebo ne, že někde žije Tes-všehoználek, který by jim poradil něco jiného.
Mnohem lepší bude, když se dohodneme na tom, že se ti prostě nelíbí YA a nebudeš mám podsunovat svoje výmysly. Nejsem znalec, nikdy jsem to nikde nepsala, nepovažuji se za fantasy odborníka (pokud chceš odborníka, tak nechápu, že je hledáš na blozík, to si právě zajeť na nějaký další Con, ať si ho můžeš zatrhnout v seznamu "Jsem mega fandy protože...") ale rozumím YA a to taky recenzuju. Tak o co ti k čertu jde? Tvoje omezené názory uč svoje děti, ne ty, kteří už mají dostatek vlastních myšlenek.
Založ si svůj blog, pokud ti tenhle tak strašně vadí a ukaž, jak se to dělá, protože ty jsi ta jediná, kdo má právo někomu radit a a asi tedy i psát recenze. Nekonečno vyjadřuje právě to, že zde nejsou žádná omezení, která se zde ty snažíš neustále vytvořit.
S tvými názory bychom se taky brzy mohli dostat k tomu, že ten kdo nemá na zahradě zakopanou mrtvolu není dostatečným fanouškem detektivek.

Pokud ti to udělá dobře, klidně pro tebe budu blb, protože znáš to ne ;) "Pro hlupáka každý hloupý." Já už s tebou vážně nechci ztrácet čas.

170 Ells Ells | Web | 6. prosince 2011 v 1:15 | Reagovat

Tak jsem si dala "večerního šlofíka", mrknu na net a vidím tohle... Já jsem myslela, že puknu smíchy a lítostí zároveň... Tes/myška má pořád nějaké nové "názory" a já opravdu začínám mít pocit, že je to rozpolcená osobnost. Znám pár takových osob a rozodně by měly chodit k psychologovi, protože tím jak jsou nešťastní, bombardují i ostatní lidi. Holka, já tě upřímně lituju, protože mít takový trápení musí být hrozný... Myslím, že bys do svého programu měla započítat i toho psychologa, abys mohla normálně fungovat a nepřepínat mezi určitými módy tvé osobnosti.
Taky bych to nebyla já, kdybych nás čtenáře neobhájila... Já mám napříkla Hostitele, Nádherné bytosti a různé knížky z Aukra a vypadají jako nové. Schvílně jestli bys poznala, jestli jsou nové nebo ne... A potom k náboženství, počítačům, milionářům... Proč proboha pořád děláš z komára velblouda? Tohle fakt nemá smysl, takže ti radím, že místo fanatického kupovaní knih a vysedávání u počítače si zajdi k psychologovi... ok? je to pro tvé dobro... ;-)

171 colleenuw colleenuw | Web | 6. prosince 2011 v 21:09 | Reagovat

Teda děti, vy jste ale na chudinku Tes a chudáčka myšáčka zlý. To bude závist...
Copak vy nevidíte, že máte před sebou obraz dokonalého člověka?
1)Studuje VŠ s propěchovým stipendiem, přestože se učí jen z prezentací a zápisků. - To musí mít IQ jak zvon.
2)Je sečtělá a má perfektení znalosti pravopisu.
3)Je dokonale předvídavá. - Málokdo dokáže odhadnout dobrou knihu podle obalu.
3)Jak je holka spořivá. - Nido z vás tady nedokáže ušetřit na novou knihu týdně.Všichni jen vyhazujete peníze za zbytečnosti. Jídlo! - Takový luxus.
4)Nezištně dobrosrdečná. - Pro spisovatelovo dobro by se rozkrájela. Ochotná zbourat všechny knihovny.
5)Umí si rozložit čas. - škola, práce, běhání po antikvariátech a pak to ještě všechno přečíst? Klobouk dolů.
I když s běháním možná pomáhá myšáček. Když se bije za názor své vyvolené, to by bylo aby si nepopoběhl...
6)Stojí s za svým názorem a navíc umí odejít v pravou chvíli. - Vy jste ještě nepochopili, že ji nepřesvědčí žádný argument?
7) Hrdinka - sama proti všem. - Styďte se!

Tedy, teď jsem tu diskuzi dokonale zabila :-D
Ale vážně - abyss: Tolik knih jako ty nemám a nikdy mít nebudu... Jsem literární fanoušek, ale proti vám všem jsem abolutní břídil. Nemám ani peníze a většinou ani čas.
Ale levitující knihovna je úžasná 8-)

172 colleenuw colleenuw | Web | 6. prosince 2011 v 21:25 | Reagovat

Sakrble a mám tam hrubku! Teď už jsem taky barbar 8-O

173 Abyss Abyss | Web | 6. prosince 2011 v 22:19 | Reagovat

[171]: Ty jsi tu diskuzi tedy vážně dobyla! Čest tobě :D

174 P. D. P. D. | Web | 7. prosince 2011 v 22:07 | Reagovat

[171]: já spíš pořád dumám nad tím, co je to školu a vychází mi pomocná zemědělka. dokonce vidím i ty prezentace - obrázek s popiskem: hrábě... motyka... rýč (!!!pozor, neplést s lopatou!!!)...

ale báječný shrnutí, jen co je pravda :-D  :-D

175 Janiss Janiss | Web | 9. prosince 2011 v 16:53 | Reagovat

ok tak já se pobavila z těch kecu :D
Vyjadřovat se mi k nim nechce. Jedině za co se považuju fanoušek tak za serii Sookie Stackhouse books a Harryho Pottera. Pokud by se chtělo nějaký alterego rejpnout tak ano, jsem jejich fanoušek roky,viděla četla vše, jezdim na cony, campovala jsem 36 hodin na Trafalgaru a čekala na novou premieru hp7, ale to je vedlejší.Nic víc k tomu nenapíšu. Ale fakt mě ty komenty pobavily:) Ale teď k článku. Úžasná knihovna. Musím kouknout na to levitující, ale popravdě by mě to děsilo, že mi to spadne v noci na hlavu:D sakra tolik hodina já mám dělat prezenaci na obhajobu eseje, sakra:D ale stejně si ještě projedu tvůj blog:)

176 Ringwil Ringwil | Web | 9. prosince 2011 v 19:02 | Reagovat

Tedy, tohle byla vyčerpávající diskuze! Došlo mi, kolik spisovatelů vlastně neznám a abych pravdu řekla, zas tak moc mě to netíží. Nemám čas na to, abych celý dny lítala po knihkupectví a antikvariátech (když už jsme u toho, bydlím ve větším městě, kde je několik středních škol a ještě víc základních škol a knihkupectví je tam jen jedno a antikvariát žádný) a pak ještě četla. Musím chodit do školy a to taky zabírá spustu času.
Chodím na gympl a s prezentačkami si tedy rozhodně nevystačím. A učebnice potřebuju, když dostaneme zadanou nějakou práci, musím jít do knihovny a najít nějaké informace, pže internet není spolehlivý.
A pěkně jsem zuřila. Tes tady nadává, že (už nevím kdo) se chová jako buran, pže používá slova jako prdel, žrát apod., ale v zápětí právě zmíněné žrát použije sama ve svém komentáři ve své větě. A kdybych chtěla, napočítám jí a její kryse víc chyb, než ve všech ostatních komentářích. A členění do odstavců jí asi taky nic neříká. Zmáčknout enter dá míň práce, než třikrát zmáčknout tečku, aby napsala výpustek.
A myslím si, že lidi jako Tes by neměli jen tak volně běhat po světě, pže hrozí, že nás všechny doženou k psychiatrovi, pže z těchto blábolů vážně začínám šílet.
Taky bych řekla, že jsem fanda Tolkiena, ale nečetla jsem všechny jeho knihy, viděla jsem filmy, ale nestála jsem v dešti kvůli premiéře. Proč? Protože jsem se o jeho díla začala zajímat až dlouho po jeho smrti, kdy už nic nemohl napsat, všechny jeho knihy byly vydané. Nadšeně čekám na Hobita, i když jsem nikdy nebyla v Anglii, abych se podívala k jeho hrobu. Proč? Protože nemám peníze na to, abych si jen tak zajela do Anglie na výlet. Proto se taky těším, až tam příští rok pojedeme se školou. Prostě Tes je úplně vypatlaná a sere mě. A to ji neznám ani den :-D
A máš nádhernou knihovničku. Taky mám jednu a je moc malá a nemám už kam dát všechny knihy, ké bych chtěla. Jak vidím, čteš to samé, co já. Miluju Brownovy knihy a taky jsem četla Harryho Pottera a Školu noci. Přiznám se, že víc jsem si ty fotky neprohlížela, pže jsem hrozně dlouho visela očima na těch levitujících knížkách a té krásné stěně! :-D  :-D

177 P. D. P. D. | Web | 10. prosince 2011 v 4:29 | Reagovat

83.komentář, tes,  citace: "sama jsem studentem VŠ (vysoký školy pro blbý..."

tím bych se chlubila :-D  :-D  :-D  :-D  :-D

(sorry, že se k tomu ještě vracím, ale musela jsem to přečíst mamce, ať se taky zasměje :-D  )

178 Stormy Stormy | Web | 10. prosince 2011 v 13:16 | Reagovat

Ja len nechápem... ja osobne som prečítala i fantasy klasiky, ale všetko si nekupujem. Načo, keď to má kúpené švagor, že? :D On si požičiava odo mňa, ja od neho... nebudeme predsa utrácať na rovnaké knihy, to prosto nemá logiku... no, ale ok :D Radšej zmĺknem, lebo sa slečna ešte vráti a označí ma za nevzdelanca, ktorý nedokáže hospodáriť s peniazmi a všetko má od rodičov :D (a áno, som na strednej škole a ešte tam chvíľku pobudnem a vôbec ma to netrápi :D)

179 Catty Catty | Web | 17. prosince 2011 v 10:59 | Reagovat

Abyss,ja som sa prišla pozrieť na tvoju knihovňu, ktorá je úžasná. Viem, že závisť je špatná vec, ale niektoré tituly ti fakt závidím :) A táto konverzácia, ktorá tu prebehla v komentároch je na smiech a zároveň aj na zaplakanie, pretože obmedzenosť niektorých ľudí (Tes), čo dokonca študujú na VŠ (a potom sa všetci čudujú, že sú absolventi VŠ magori, no bodaj by neboli, keď tam chodia také indivíduá) je naozaj bezhraničná...aj keby si mal niekto v knihovne len 10 knih, ani tak by som si nedovolila tvrdiť, že ten dotyčný nie je fanúšikom kníh. Je to absurdné...ale na tomto všetkom aspoň vidno, že tento svet a názory sa točia len okolo peňazí a materializme.

180 myanmar myanmar | Web | 15. ledna 2012 v 20:55 | Reagovat

Máš nádhernou knihovnu, některé tituly mohu jen tiše závidět :) Mně osobně tam chybí nějaká ta klasika, ale to už je otázka vkusu každého člověka :)

zkoušela jsem číst tu diskuzi, která tady proběhla, ale po pár desítkách příspěvků jsem to vzdala :D Myslím, že soudit lásku člověka ke knihám podle počtu knih nebo podle toho, co daný člověk čte, je blbost. Neumím si moc představit, co bych dělala, kdybych každou přečtenou knihu kupovala. Nejspíš bych už dávno neměla kde spát, vzhledem k tomu, že velmi aktivně čtu už od svých 4 :D

181 CopelandDeanna22 CopelandDeanna22 | E-mail | Web | 25. března 2012 v 1:55 | Reagovat

If you are willing to buy a car, you will have to get the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a>. Furthermore, my sister commonly uses a term loan, which supposes to be really firm.

182 Kety Kety | 30. října 2012 v 15:23 | Reagovat

Napíšu to jedním slovem: WOW! Tak takhle to podle mě vypadá v ráji :-) Vím, že závist je špatná vlastnost, ale nemůžu si pomoct :/ :D
Kdyby ti někdy někdo ukradl většinu knih, tak já jsem to nebyla ;-)  :-D

183 Catriona Neko Catriona Neko | Web | 4. listopadu 2012 v 20:04 | Reagovat

Díky odkazu sem mohla vidět tvou kinohvničku a já osobně smekám. Já mám taky dost rozsáhlou knihovničku, že už pomalu nemám kam další knihy kam dávat, ale některá díla co máš ty, tak ty mi tam chybí (to znamená, že bych je ráda měla, ale odrazuje mě mnohdy cena a dalších x věcí :-D )a některé zase nemusím. No každému podle chuti přece a je logické, že všem se nemusí líbit všechno co někomu dalšímu a co podle druhého je prostě špiška fan a bez znalosti toho jsi propadák - bez miosti uznávám, tohle je rejpanec vůči jedné (nebo více?) osobě, co zde psala komenty... a shořim za něj asi v pekle, ale bude to stát za to :-D

Musim se přiznat, že jsem poctivě přečetla naprosto všechny komenty zde a několikrát jsem málem pukla smíchy nad trapností a protiřečení... No raději mlčim :-x  :-P A upřímně, u mě jsi nejvíce stoupla knihou od Goodkinda - já toho autora naprosto zbožňuju (Meč Pravdy je prostě fakt dobře propracovaný) stejně jako pár dalších, z nichž některé tu taky máš. Ale fakt klobouk dolu ;-) Ehm... to mě připomnělo, že sem nebyla dlouho v Luxoru. Uf, už aby byla vejplata :-D :-D  :-D

184 Padfoot Padfoot | Web | 31. října 2013 v 11:27 | Reagovat

strašně se mi líbí tvá levitující zed :D

185 Long Long | E-mail | 13. prosince 2013 v 13:58 | Reagovat

I am totally agree with your oppinion.this blog post "www masterpapers com" is very encouraging to people who want to know these topics.

186 John John | E-mail | 18. prosince 2013 v 14:12 | Reagovat

I likwe thia post ! (essaymarket co uk) Thanks foir this!!!

187 Rhys Rhys | E-mail | 19. prosince 2013 v 10:07 | Reagovat

Jsem rád, že lidé jsou skutečně psát o této problematice tak chytrý způsob , nám ukazuje všechny různé strany k němu . online-essay-writer.org Prosím, mějte ji .

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama