Modrý měsíc / Blue Moon (#2)

1. května 2011 v 13:08 | Abyss |  | RECENZE | Mám přečteno... a co na to říkám?
Autor: Alyson Nöel
Série: The Immortals / Nesmrtelní
Dostupnost: AJ / ČJ / SK

Ever přišla o rodinu, naštěstí se však brzy objevil Damen, který zaplnil místo v jejím srdci a ona si již nepřišla tak sama. Ever se dokonce podařilo i odstranit z cesty ďábelskou Drinu, která nesnesla pomyšlení, že by Damen skončil u jiné. Navíc se před ní otevírá nový život, který bude trvat opravdu dlouho, přeci jen je teď Nesmrtelná a spolu s Damenem před sebou mají nekonečně mnoho času. Na první pohled se tedy právě začíná psát její idylický příběh, ale osud si s ní hodlá ještě nepěkně pohrát...
Od prvního okamžiku, kdy spatří Romana, z něj cítí něco špatného a jeho neustálý úsměv rozhodně není upřímný. Náhle Damen začne přicházet o svou sílu a všechno nasvědčuje tomu, že onemocněl. Nesmrtelní ale přeci nebývají nemocní. Stále to však není to nejhorší, netrvá dlouho a všichni se obracejí proti Ever, dokonce i milovaný Damon. Je očividné, že za vším stojí Roman, ale jak by mohl něco takového dokázat a především co ho vede k oněm činům?
Ever se musí dostat do Země léta, aby zjistila jak zachránit všechny, které Roman očaroval dřív než bude pozdě. Co všechno bude muset Ever obětovat, aby se dostala ke svému cíli?

Na první pohled se jedná o propracovanější dílo než díl první, postupem času ovšem začne odhalování zápletky zapadat do starých zajetých kolejí. Autorka by se tak dala zařadil mezi ty velmi neoriginální, na druhou stranu se obzvláště v dnešní době hledá originalita již jen velmi těžko. Alyson Nöel se snaží z různých příběhů vytáhnout dle svého to nejlepší, pokud ovšem saháte stále po otravných situacích vyskýtá se nám poměrně velký problém.

Kniha se nečte špatně, vlastně plyne poměrně vyrovnaně, proto ovšem není ani možné čekat nějakou větší akci. Je i velmi těžké popsat pocity, které na čtenáře příběh zanechává, protože snad ani žádné nejsou. Hlavní postavy jsou až příliš dokonalé a to působí poněkud uměle. Nechápu i představu většiny YA spisovatel, že gay musí být vždy se srdcem a duší děvčete. Vždyť to, že dává přednost mužskému pohlaví ještě neznamená, že se musí chovat nějak zvlášť odlišně od ostatních kluků.

Ever je pak neuvěřitelně důvěřivá a přitom strašně paranoidní postava, všechny dobré věci ve svém životě se jí často podaří odstranit a není se tedy čemu divit, že ty špatné se k ní stále vracejí jako bumerang. Od samého začátku víme, že Roman je tím zlým, ví to i Ever a přesto po většinu času jen přihlíží. Chtělo by to trochu více akce, ať již z pohledu kladných či záparných postav. Ever by měla do svého boje proti nepřátelům vložit více šťávy. Každou chvíli, kterou trávila sebe litováním, mohla již dávno svůj problém vyřešit.
Nedokážu se ani ztotožnit s představou, že stačí "lusknout prsty" a dostanete vše po čem zatoužíte. Je libo auto, květiny... stačí jen pomyslet a vše může být brzy vaše, tahle schopnost je sice omezena na zhmotňování živých bytostí, i tak je to snad až moc velká moc, jenž by žádné bytosti náležet neměla.

Pokud tedy patříte mezi čtenáře, kteří mají rádi kratší jednoduché příběhy Modrý měsíc vás neurazí, zápletka je sice snad až moc jednoduchá a předvídatelná, na druhou stranu je příběh prostý. Přesně na takový ten večer, kdy již člověk nemá energii nad ničím přemýšlet. Hledáte-li ovšem příběh z kterého by na vás proudila energie doporučovala bych asi sáhnout po něčem jiném.

Abyss hodnocení: 5/10

* Zdroj obálky knihy: Argo,
* Přečti si ukázku z knihy