Gymnázium vs. Střední odporné školy

13. srpna 2010 v 20:07 | Abyss |  NA TÉMA | Když se člověk musí nad něčím zamyslet...
TENTO ČLÁNEK SOUVISÍ S "G vs. SŠ" TÉMATEM ABYSS
(aneb to co Abyss zabírá mozkovou kapacitu)

Takže hned ze začátku chci předejít nějakým dohadům o tom, že do toho nemám co mluvit, protože nevím jak to chodí na obouch školách, ovšem já to vím poměrně dobře, protože jsem studovala osmileté gymnazium, z kterého jsem ovšem odešla a přešla na střední školu se zaměřením pro mě bližším. Naproti tomu netvrdím, že jsou všechny gymnázia stejná jako to moje, to nemohou, takže gymnazisté to berte s rezervou, jsou to změny, které se událi u mě, takže nemám nic proti, jestli mi v komentářích naproti tomu napíše, že je to u vás jinak, takže jen směle do toho, přeci jeden názor by byl až moc jednosměrný :)

Pro mě, někoho kdo odešel z gymnazia (kde jsem byla od primy - 6. třídy) je zajímavé porovnávat učení na gymnaziu a střední s určitým zaměřením, přechod na určitý obor jsem si vybrala z toho důvodu, že mi na gymnáziu chyběly předměty s obsahem, které mě zajímají i mimo školu a to mi můj nynější obor nabízí dostatečně (právo, ekonomie, psychologie,...).

Na gymnáziu bylo hlavní složkou dodržet daná kritéria, co se člověk musel vše naučit, přišlo mi, že je tam někdy až moc kladen důraz na učení než na samotné myšlení, vše muselo být jednoduše perfektní - měli jste například skvělý sloh, ale 5 chyb (u nás se za každou gramatickou chybu snižovalo o stupeň - mojí největší slabinou jsou čárky a určování s/z) a rázem máte ze slohové práce na dvě A4 za čtyři - slohová práce po obsahové stránce za jedna, gramatická část za pět a protože se dává větší důraz na gramatiku, vyjde vám takováto známka.
Když píšu sloh teď získám dvě známky - každou zvlášť, první je za slohový útvar - tedy jak jste pochopili zadání a vyjádřili svůj názor a druhou za gramatiku, příjde mi to mnohem spravedlnější, protože takhle to vypovídá něco o každé části, nepříjde mi taky rozumné brát u slohové práce větší zřetel na gramatiku, ano je důležité mít přehled v gramatice, ve svém jazyce, já sama taky nemám ráda hrubky, to ale neznamená že jím vždy vyhnu, ale hold kdo nedělá chyby nemůže být člověkem.

Co se týče cizích jazyků tak na gymnáziu jsem studovala angličtinu a němčinu. Na střední mi angličtina samozřejmě zůstala, jen němčinu nahradila ruština. Nechci se zaměřovat na to jaký jazyk je lepší, ale to jakou formou se učím angličtinu nyní. Půlku hodin týdně mám zaměřených na gramatiku a druhou půlku na konverzaci, přitom se ještě část z konverzace učíme Callanovou metodou, která by nás tento jazyk měla naučit 4x rychleji, no a víte co, já se v té angličtině opravdu zlepšila. Angličtina na gymplu byla opět více zaměřena na to aby toho člověk co nejvíc uměl - gramatika, slovíčka - to není to co vás doopravdy naučí anglicky. Vše bylo vysvětlováno moc složitě - těžce, teď ovšem vidím že to jde i jinak. Osobně mi například i hodně pomáhají filmy, protože na filmy s dabingem, koukám opravdu jen na televizi, pak taky na intru, protože z nějakého důvodu u nás většina holek nemá titulky tak v oblibě jako já. No co nadělám, na filmy s titulkama si koukám většinou sama nebo s "kamarádem" (dříve tedy především s kamarádkou která v tuhle chvíli pracuje v Americe).

No a teď možná k tomu nejdůležitějšímu, nepříjde vám, že maturant gymnázia má bez vysoké opravdový problém sehnat si práci? Pravdou je, že lidé dají vždycky přednost někomu, kdo se třeba na střední učil to, co oni právě potřebují a mají přímo z toho maturitu, před někým z všeobecného gymnázia, protože u těch přímo vyučených, má zaměstnavatel alespoň nějakou jistotu, že by měli vědět co s "čím". Takže gymnazium je pro někoho, kdo se nedostane na vysokou trochu na "jednu věc". Většina lidí co se hlásí na gymnazium tam s dalším studiem již počítá, tak těm tedy přeji, aby s nimi počítali i VŠ.

V dnešní době taky často můžete slyšet že osmiletá gymnázia můžou za to, že na základních školách klesá úroveň školství. Když jsem porovnávala se spolužáky ze ZŠ co se učí oni a co já na gymnáziu, u většiny předmětů jsem zjistila, že co se učili oni, jsem se učila již před rokem, na gymnáziu se toho tedy většinou bere více. Když to tak tedy vezmu, tak jsem opravdu ráda, že jsem si ty čtyři roky na velkém "G" vytrpěla, protože nevím jak by to se mnou jinak nyní dopadlo. Základní škola změnila spoustu mých kamarádů a já tak nakonec zjistila, že si s většinou z nich už nemám co říct.


 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

"G" vs. "SŠ"

G

Komentáře

1 Ella016 Ella016 | Web | 13. srpna 2010 v 20:28 | Reagovat

bohužel musím nesouhlasit... já prodělala klasické čtyřleté Gymnázium a úspěšně odmaturovala. Angličtinu jsme měli rozdělenou na tři hodiny týdně normální hodiny a dvě hodiny v týdnu konverzace, z dalších jazyků byl výběr buď němčina nebo ruština (což mi přišlo dost málo, ale přece jenom jsme malé městečko), později se přidala volitelná latina a francouzština. Konverzace byla i z ruštiny a němčiny. U nás to bylo ui se slohem jinak ,ale možná to byl otím osmiletým Gymnáziem? nebo učitelem? nevím. Každopádně naše profesorka hodnotila spíše originalitu, nápad a úroveň než gramatiku, ale samozřejmě ráda pěkně červeně zdůrazňovala chyby, i když na hlídání gramatiky sloužily diktáty a domácí slohovky, kdy jsme měli měsíc na přípravu, tam chyby neodpouštěla a překlepy na počítači už vůbec ne. A co se týče těch, kteří po maturitě z gymnázia těžko hledají práci. Patřím bohužel k těm, kteří nebyli přijati na žádnou Vysokou a co jsem koukala na statistiky, tak gymnazisti s maturitou mají menší nezaměstnanost než střední školy s oborem a dokonce i než absolventi bakalářského studia.
To co píšu se týká naší školy, kromě těch statistik, ale samozřejmě na každé škole je to jiný, takže tohle je můj názor a to, jak jsem na tom byla já na gymnáziu... ;-)

2 Awia Awia | Web | 13. srpna 2010 v 20:29 | Reagovat

Já jsem na gypmlu. Nemůžu říct, že bych byla ve všem úplně spokojená, ale vlezla jsem tam dobrovolně, tak co remcám, že ... A proč? Protože jsem neměla absolutně žádnou představu, kam jinam jít. Nakonec jsem zvolila tohle. Ano, bojím se maturity, mám bobky z toho, že podělám přijímačky a čeká mě to příští rok (tento školní) a ... ne, pryč od toho tématu, nepotřebuju se vystresovat ještě víc.
Co mi u nás vadí? Že jsme jazyková třída nejvíc se u nás řeší matika a fyzika. Dyť sakra sme do týhle třídy lezli s nějakým úmyslem ne, tak snad bude jasný, že nám tohle půjde trošku míň. Štve mě, že se leckdy musím snažit do předmětů, které mě prostě nebaví. Na druhou stranu teď alespoň vím, s čím v budoucnnu nechci mít nic společného.
Kdybych teď měla volit znovu, šla bych na střední. Na nějakou grafickou, polygrafickou nebo něco takového. Hned, teď včil. Něco s uměním. Bohužel, rozhodla jsem se moc pozdě. Teď z výtvarky maturovat nemůžu. :-? Nemůžu toho tolik. Ale je zas blbost končit na škole, kteoru tak nějak dáváte, předměty, které vás baví, vám jdou a máte před sebou poslední ročník. Že... No, ale kam se pokusim dostat na vysokou, to je ve hvězdách. Jinak díky za podporu. Já si to nebudu přát (ty přijímačky), ale budu se za to asi i modlit (i když nejsem věřící).

3 Abyss Abyss | Web | 13. srpna 2010 v 20:37 | Reagovat

[1]: Právě všude je to jinak, třeba i to co píšeš u těch statistik, tak já sleduju především náš kraj a u nás je to právě tak jak píšu :)
Když jsem se bavila s lidmi co nepřijali na VŠ a musí si teď tedy na rok najít nějakou práci, tak nemají šanci :) gymnázia totiž oproti SŠ většinou nemají praxi a u nás chtějí všude alespoň praxi při studiu :) gymnazisté tak většinou musí v dnešní době dělat rukama v továrnách a to i přesto, že většina se právě tomuhle chtěla studiem na lepší úrovni vyhnout.
U nás byli učitelé opravdu přísni, nadruhou stranu ale bylo vše poměrně spravedlivé.

4 cefee cefee | 13. srpna 2010 v 20:38 | Reagovat

No já su zatím na ZŠ ;-)

5 Abyss Abyss | Web | 13. srpna 2010 v 20:41 | Reagovat

[2]: Právě kvůli důvodům které uvádíš ty, jsem já z gymnázia odešla, ale kdyby mi chyběl poslední rok, tak bych rozhodně pryč nechodila, to by se už opravdu nevyplatilo.

6 Marta Woitek Marta Woitek | Web | 13. srpna 2010 v 20:43 | Reagovat

No já jsem na gymplu,taky už od primy... A jako nebaví mě to tam,je toho na mě moc. Všichni co jsou nebo byli na gymplu říkají,že se učili spoustu blbostí který nebudou v životě potřebovat. Je fakt,že na odborné škole se člověk učí to,co bude potřebovat. Ale zase pokud člověk neví,co bude dělat,tak je ten gympl asi lepší z té páté třídy... Vždyť člověk může vždycky přejít...

7 Hannah Hannah | Web | 13. srpna 2010 v 20:46 | Reagovat

já už bych měla přemejšlet, kam bych šla....a chtěla jsem na gympl, protože vůbec nevim kam jinam.....spousta lidí říká ať jdu, že s mýma známkama to nebude problém....ale já fakt nevím, jestli je gympl dobrá volba...

8 Abyss Abyss | Web | 13. srpna 2010 v 20:53 | Reagovat

[6]: Jo lidi mi říkali už v páté třídě, že se tam učí plno hloupostí, jenže na gympl šel můj bratránek, tak já samozřejmě nemohla zůstat pozadu :D
Jediný co mi oproti gymplu trochu chybí je latina, ale tak na to se člověk může kdykoliv vrhnout i soukromě :)

[7]: Pokud nevíš kam jinam tak je gymnázium asi to nejlepší, to je rozhodně pravda, ale oproti tomu zkus třeba někde mrknout na "veřejnosprávní činnost" má to podobný  předměty jako gymnazium, jen těm technickým není brán takový zřetel a jede se víc na ty humanitní a všeobecně vzdělávací :)

9 Nakano Miharu Nakano Miharu | Web | 13. srpna 2010 v 21:27 | Reagovat

achjo... jak si to teď čtu, tak se fakt bojím o svoji budoucnost. na gymplu mě totiž nebaví vůbec nic a zároveň nevím, co chci dále dělat. jdu do druhýho ročníku a jak to tak vypadá, tak se rozhodnu kam dál až budu maturovat. :-?
gymnázium je pro lidi, kteří stále nemají jasno. kdybych se dokázala rozhodnout, padám přyč na střední odbornou - okamžitě!
všeobecný gymnázia jsou zlo, který zabíjí budoucnost mnoha lidí...

10 Yan.ny*)) Yan.ny*)) | Web | 14. srpna 2010 v 1:51 | Reagovat

Tak jo, jdu na to:
Přesně touhle otázkou jsem se zaobírala, když jsem se rozhodovala, kam po základní škole.
Celá moje rodina chodila na gymnázium, takže se i ode mě očekávalo, že na něj půjdu.
Jenže já byla chytřejší. :)
Ne, že bych na základce nějak zvlášť vynikala, (matika mi bude dělat problémy vždy a všude) ale známky jsem měla dobré.
A protože jsem odjakživa strašně nervově labilní člověk, nechtěla jsem dělat přijímačky. Prostě jsem se toho bála.
Takže jsem si hledala školu, kde by mě vzali na průměr.
Na nějaký ten gympl by mě na průměr vzali, ale skoro většinou bylo privilegium nějaký vstupní test, nebo alespoň pohovor.
Hledala jsem dlouho. A pak to našla.
Zlatou střední cestu.
Ekonomické lyceum.
Napůl gymnázium a napůl obchodku.
Chtěla jsem mít nějaké vzdělání, protože už ze zkušeností vím, že když má člověk pouze gympl a nemá vysokou školu, tak se může jít akorát tak s tím maturitním vysvědčením vyfotit.
Přesně tak je na tom moje sestra. Gympl dodělala s odřenýma ušima, a nakonec jí na žádnou vejšku nevzali.
A teď se tak plácá a neví, co se životem. Kdyby měla obchodku, nastoupí na pár let do banky, než jí na vysokou vezmou a má to.
A přesně tuhle jistotu jsem chtěla mít. Že kdyby mi náhodou vysoká nevyšla (panebože, chraň!), tak bych mohla jít už někam makat a nemusela by to být zrovna prodavačka zmrzliny.
A navíc na té mé škole je to tak akorát. Nejsou tam ti příliš chytří lidé, (ti vyloženě "Od-učení-se-nehnu)ani ti lajdáci, se kterými bych si neměla co říct. :)
Toď můj názor.
Takže já volím jednoznačně SŠ.

11 Upíří holka Quitush* Upíří holka Quitush* | Web | 14. srpna 2010 v 10:48 | Reagovat

Já osobně teď studuji osmiletý gympl a jsem docela spokojená... Jsme malé městečko, takže gympl není až zase tk náročný.
Teď jenom musím zatnout půlky, udělat maturu a přijímačky na vš a bude klídek.. :D
Zatím si s tím ale moc nelámu hlavu, protože jdu teprve do tercie.. :D  :-D

[7]: Známky a učení fakt nejsou tak velký problém... Nejdůležitější je, aby si na tebe žádný učitel nezasednul hned ze začátku, protože to je pak docela pech... Já  osobně přiznám, že se moc neučím a na vysvědčení mám zatím nejhůř dvojky... ;-) Prostě se zaměřuju na to, co mi nejde a hlavně dávám pozor na hodinách!!! Řekla bych, že to taky zvládneš v poho.. :-)

12 Livien Livien | Web | 14. srpna 2010 v 13:04 | Reagovat

Zajímavý článek a jsem ráda, že jsem měla tu možnost si ho přečíst. No...já jsem trapnej gymplák :D Každopádně neutluču teď nikoho kamanem proto, že s něčím nesouhlasím, protože to je jedna z mála věcí, co mě gympl naučil :D (A že tu nesouhlasím s mnoha věcmi, jenže to negympláci nemůžou posoudit, protože to neznají :))
Řešila jsem stejný problém jako ty. Ano. Gympl není pro každého. Je to výběrová škola a pokud si už v páté třídě (pokud odcházíte již takhle brzy) neujasníte, jaké jsou vaše priority jednoduše narazíte.
Gympl učí vše podrobnějí, důraznějí, jak říkáš - vše musí být precizní. Chceš ze slohu jedničku? Tak musíš umět i gramatiku. Je to nefér, ale život už prostě nefér je a právě škola nás na život připravuje.
V deváté třídě mě ze školy málem vylili :D Co budu povídat - velká láska, totální nechuť k učení, nebavilo mě to tam a uvažovala jsem o přechodu na jinou střední školu se zaměřením. Proč? Protože je lepší mít zaměření, když vás třeba nevezmou (nebo nebudete chtít) na vysokou.
Jenže já jsem zůstala. Proč? Takovej mamlas angličtinář, kterýho nesnáším, mi řekl ať odejdu, že na gympl prostě nemám :D Noo a už byl oheň na střeše.
Vím, že tohle byl můj jediný důvod zůstat na gymplu a vím, že ten důvod je moc chabý. Začala jsem se šprechtit, jak nemocná a ze čtyřek dostala vyznamenání. Čistě jen pro své uražené ego a abych tomu kreténovi (eee pardooon O:)) ukázala.
Jenže teď jsem ráda. Proč? Pochopila jsem, k čemu ten gympl je. (Následující slova budou hodně citově zabarvená s velkým klonem k autorově postoji a náhledu :D :D tak za to se omlouvám). Gympl je pro lidi, kteří se CHTĚJÍ učit. CHTĚJÍ umět víc. CHTĚJÍ být jiní.
Zjistila jsem, že mě to vlastně baví, že to co bereme mě zajímá. Fascinuje mě, jaký mi dává gympl široký rozhled (což má samozřejmě i nevýhody, víte-li přesně, co chcete studovat,  protže pro umělce, hudebníky, cukráře, kuchaře a jiná zajímavá povolání....pro ně prostě gympl není).
Mám nos nahoru, když sedím v redakci, kde mám brigádu a dokážu naprosto inteligentě hovořit s lidmi o politice, o psychologii, mudrovat na ekonomický systém a státní zřízení.
Tohle je můj život a ten mi dal právě jen gympl.
Neříkám, že to nejde učit jinak a líp. Ale gympl je diktatura a gympl nás připraví na vysokou školu snů.
Ne sám....ale každého, kdo o to stojí a má zájem.
Tak tohle je zase můj (jednostranný)názor.
Ale jsem za něj ráda, protože já už z gymplu taky málem odešla a zrovna já bych litovala :)

13 Livien Livien | Web | 14. srpna 2010 v 13:05 | Reagovat

Ježiši..kopněte mě někdo :-O :D Moje grafomanské sklony se zase projevily naplno :D To bude chyb....:D moc se omlouvám. Málokdy mě posedne taková touha přidat svou troškou do mlýna. :D

14 Abyss Abyss | Web | 14. srpna 2010 v 17:17 | Reagovat

[12]: Jo to tě ctí, že jsi se dokázala takhle vyšvihnout :) Já netvrdím že je gympl úplně špatný, ale že pak už nebyl pro mě. Naproti tomu si neumím představit že bych měla být na základce, kde bych se určitě nenaučila to co teď, nepasuji se za blbe a tak si myslím, že by mě ZŠ mohla trochu zkasit, alespoň tedy ta naše, protože se jí to podařilo s mnoha lidmi, jen trdím, že pokud si člověk na osmiletým gymnáziu na přechodu z nižšího do vyššího uvědomí, že to není nakonec nic pro něj a že by se rád zaměřil na jiný předměty není to špatně :)

"Gympl je pro lidi, kteří se CHTĚJÍ učit. CHTĚJÍ umět víc. CHTĚJÍ být jiní." - pokud myslíš oproti základce, tak to máš pravdu, ale jestli myslíš oproti SŠ, tak se trochu mýlíš. Tím že jsem odešla z gymplu jsem neměla žáné problémy naskočit na učivo střední školy, byl to prostě stejný princip neumíš máš za 5, ale nemůžu zase netvrdit, že mě učivo na SŠ kterou studuju víc nebavi, ono opravdu baví mnohem víc :) Ta téhle škole mám neuvěřitelně úpornou učitelku na dějepis, češtinu a jazykové praktikum, ta jen příjde do třídy a už povídá a na nás je abychom si udělali poznámky, jiný remcaj, ale já jsem se toho díky ní naučila snad ještě mnohem víc než na gymplu a to jsme v něm byli o rok napřed a brali již učivo gymnázia na příští rok, je přísná a spravedlivá - tak to mám být :) Mnoho lidí u nás mělo problémy s přechodem, jednouše to nestíhali - nezvládali, bylo toho na ně po přechodu moc. Tím chci říct, že SŠ není vždy lehčí než G, jen se tu tolik nezamaměřuje na některé předměty, v mém případě na ty technické, já mám právní obor a je pro mě tedy hlavní právo a k tomu přidužené předměty jako je ekonomie, psychologie, účetnictví apod. :)
Já si zase svůj život teď tak nějak dávám sama, to ale neznamená že bychom spolu neměli o čem mluvit, i co se týče té politiky, tak o tu se opravdu zajímám a štve mě, že se jí nezabývá více lidí mého věku, protože já chci volit dle mého uváží, ne podle toho co mi řekne Facebook :) No a psychologie to je moje druhá vášeň, především asi proto, že jsem asistentka naší psycholožky a tak jí pomáhám při sezeních s dětmi pod 15 let, teď mě vlastně brzy čekají zkoušky abych jí mohla pomáhat i s lidmi o tři roky staršími :)
Takže toď moje malé doplnění, všechno jsem neokomentovala, protože je můj názor už zaražen v mém článku :)

[13]: "kdo nedělá chyby nemůže být člověkem" ;-) to známe převelice dobře :-D

15 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 14. srpna 2010 v 20:57 | Reagovat

Já myslím, že je to škola od školy.
A hodně je to o kantorech.

16 pavel pavel | Web | 14. srpna 2010 v 22:58 | Reagovat

filmy vždycky dobře pomáhají a ještě nejlepší do té země aspoň na pár měsíců odjet :-)

17 Gabriella Gabriella | Web | 15. srpna 2010 v 21:16 | Reagovat

Zrovna jsme dodělaal gympl a musíms  tebou souhlasit,že člověk,kterej nejde po gymplu an yvsokou má minimální nabídku práce a msuí se většinou spokojit s tím,co by mohl dělat i bez maturity. ještě,že jdu dál a doufám,že do tý školy,ještě hodně dlouho chodit budu:-)

18 Livien Livien | Web | 16. srpna 2010 v 18:46 | Reagovat

[14]: Díky za reakci :)) Hlavní je, že jsme každá tam, kde chceme být a děláme to, co nás baví a jednou se protlučeme tím životem s tím, že jsme si zvolily dobře a jsme pyšné na to, co jsme dokázaly :))

19 Abyss Abyss | Web | 16. srpna 2010 v 19:00 | Reagovat

[18]: Na to se dá jenom souhlasně přikývnout :)

[17]: Přeju hodně štěstí a hlavně energie, té je prý na vysokou hodně potřeba :-D

[15]: O kantorech asi nejvíc, je velký rozdíl když učí někdo od koho tě to i baví :)

[16]: Ach ano, doufám že jednou budu mít šanci někam vycestovat na dýl, než jen na průměrnou dovolenou :)

20 Cheerful Lady Cheerful Lady | E-mail | Web | 17. srpna 2010 v 20:47 | Reagovat

Já na gymplu jsem a nesnáším to tam. Jenže ráda bych na vysokou a vlastně jsem neměla nic moc jiného na výběr. Ta všeobecnost je pro mě na druhou stranu ale hrozný problém. Zajímají mě jazyky, a tak mě důraz na biologii, chemii, matiku a fyziku mučí. Mám angličtinu a francouzštinu. Oba jazyky jsme v prváku měli tři hodiny, což mi přijde ukrutně málo, ale nejspíš je to tak všude, to nevím. Jenže zdá se mi, že se tam stejně nic nového nenaučím. Tedy v té francouzštině jsem se kousek posunout musela, když jsem se ji předtím neučila, ale nic zrovna směřujícího k užití v praxi. Uvidíme, snad to tam i přetrpím. Už abych ten gympl měla za sebou :).

21 tory burch shoes tory burch shoes | E-mail | Web | 23. října 2012 v 8:26 | Reagovat

A. He wanted to get to the second-hand shop!
http://www.shoesgreat.com/

22 ✈ | 4. ledna 2015 v 12:42 | Reagovat

Já sem na druhém stupni ZŠ a můj kamarád šel na gympl se saméma jedničkama a když jsem ho před cca 2 měsícemi potkala,už mi hlásil že dostal asi 4 pětky a že ho rodiče chtějí vrátit na ZŠ.Já jsem absolutně nikdy nechápala matematiku,a celkem i přírodopis,ale přemýšlím,že bych šla z 9 na gympl.Chci se teďka začít pořádně učit a být chytřejší,abych se tam dostala.Přijímačky prý někdy nejsou až tak složité,takže bych je možná dala.Teď jak sem si četla ty špatnější recenze,přemýšlela jsem jestli jo nebo ne,ale myslím,že s tím gymplem se možná dokáže něco víc(ikdyž všichni zvolují spíše SŠ než gympl) a že bych potom mohla být také něco víc.Starší sourozenec sice na gymplu nebyl,ale říkal,že to je skoro to samé jako SŠ.Nevím,někdo píše že je gympl super věc,někdo že je to těžké a zvolil špatně :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama